Zbieranie adresów e-mail ze stron internetowych
Zbieranie adresów email z internetu wywołuje duże kontrowersje zwłaszcza gdy korzysta się z tzw. harvesterów (żniwiarek), które zbierają ze stron internetowych na chybił trafił adresy email. Nie zalecamy w ten sposób budować baz adresowych bo mimo złudnego poczucia, że program zebrał Państwu mnóstwo adresów to zazwyczaj będą to adresy śmieciowe i po wysyłce do takiej bazy Państwa serwer lub domena wysyłkowa z pewnością trafi na listy spamerów.
Nic tak nie denerwuje odbiorcy listu jak wysyłka tej samej treści (zapytania) lub oferty na wszystkie adresy email w danej domenie. To, że ktoś umieszcza na stronie internetowej swój adres email nie oznacza, że wyraża zgodę aby wysyłać mu niechcianą korespondencję. Programy do masowego zbierania adresów email ze stron internetowych (żniwiarki) najczęściej nie umożliwiają segmentacji i wszystkie zebrane adresy wrzucają do jednego „worka”.
Zbieranie adresów z Internetu - Moduł: "Patrz i pobierz"
Podstawowym modułem do zbierania adresów email z internetu w programie AnoMail jest funkcja „Patrz i pobierz”, która pozwala zbierać adresy w momencie, gdy przeglądacie Państwo strony internetowe. Ta funkcja pozwala np. w połączeniu z serwisem wyszukiwawczym Google wpisać słowa kluczowe na podstawie których program będzie zbierał adresy bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
W ten sposób dokładnie sterujecie Państwo słowami kluczowymi, które opisują adresy firm, które chcecie odnaleźć np. „apteka Katowice kontakt mail” lub „warsztat samochodowy Warszawa kontakt mail”. Ponadto funkcja „Patrz i pobierz” pozwala zbierać adresy np. bezpośrednio z Państwa systemu CRM (baza klientów) pod warunkiem, że system dostępny jest poprzez stronę internetową. Bezpośrednio z programu Anomail logujecie się Państwo do swojego systemu CRM i te adresy email, które widzicie na ekranie mogą być użyte do wysyłki.
Moduł zbierania adresów ze stron: "Hurtowo z domeny"
Drugim modułem do zbierania adresów ze stron internetowych jest funkcja o nazwie „hurtowo z danej domeny”. Ta funkcja przeznaczona jest do zbierania adres email z różnych stron internetowych lub katalogów, na których prezentowane są adresy firm pogrupowane np. wg branż. Moduł hurtowego zbierania adresów email oferuje szereg funkcji, dzięki którym można zbierać adresy z danej kategorii, z danego miasta itp. Trzeci moduł do zbierania adresów email nazywa się „z konkretnej strony” i pozwala pobrać adresy prezentowane na danej stronie, której adres Państwo podajecie.
Zbieranie adresów e-mail z okna dowolnej aplikacji
W ostateczności jest jeszcze jeden moduł, który służy do zbierania adresów z dowolnej aplikacji Windows, pod warunkiem, że ta pozwoli zaznaczyć adresy i skopiować do schowka Windows. Dzięki tej funkcji możecie Państwo wejść na określoną stronę internetową w swojej ulubionej przeglądarce, nacisnąć „zaznacz wszystko” (Ctrl+A) a następnie nacisnąć „kopiuj” (Ctrl+C) i nawet jak adresy na stronie są zabezpieczone to program potrafi usunąć takie zabezpieczenia i pobrać adresy do wysyłki. Przypominamy jednak, że niezależnie od tego, że ktoś umieścił swój adres email na stronie internetowej powinni Państwo w pierwszej kolejności uzyskać zgodę odbiorcy na przetwarzanie jego danych w celach marketingowych.
Narzędzie do zbierania adresów ze stron internetowych
do budowania własnych i aktualnych baz adresowych
Język PL
Artykuły dot. wysyłania skutecznych e-mailingów:
Zbieranie adresów email z internetu wywołuje duże kontrowersje zwłaszcza gdy korzysta się z tzw. harvesterów (żniwiarek), które zbierają ze stron internetowych na chybił trafił adresy email.
Elementy kampanii e-mail marketingowej
AnoMail Antyspam e-mail e-mailing Grafika w mailingu Grupa docelowa Kampania emailingowa mailing RODO
Najważniejszym elementem kampanii mailingowej jest odpowiednie dobranie grupy do-celowej z jednoczesnym uwzględnieniem celu kampanii.
Klasyfikator adresów e-mail (RODO)
Posiadając w bazie adresowej adresy e-mail o charakterze danych osobowych np. imienne skrzynki należy poinformować właściciela adresu o tym, że przetwarzacie jego dane osobowe tzn. należy dopełnić obowiązku informacyjnego.