Jak wysyłać masową korespondencję e-mail?
Odpowiadając krótko na pytanie można by rzecz aby nie trafić do spamu nie należy wysyłać wiadomości e-mail, które przez odbiorców będą traktowane jako spam. Innymi słowy chodzi o to aby wysyłać informacje handlowe tylko do tych osób, które wyraziły na to zgodę i czekają na Państwa oferty. Następnie należy upewnić się czy list nie ma znamion spamu tzn. czy w treści wiadomości nie znajdują się słowa lub frazy, na które reagują filtry antyspamowe lub grafika wstawiona do listu e-mail nie zajmuje całej powierzchni wiadomości.
List nie może składać się tylko z samej grafiki
W przypadku grafiki nie należy wstawiać obrazków szerszych niż zalecane 550 pikseli (maksymalnie 600 punktów na szerokość) lub większe obrazki powinno się dzielić na części. Filtry antyspamowe lepiej traktują gdy duży obrazek podzielony jest na małe fragmenty. Podstawowe błędy związane z treścią listu możecie Państwo samodzielnie zdiagnozować przechodząc w programie mailingowym AnoMail do edytora wiadomości e-mail.
Jak uniknąć trafienia do spamu u stałych odbiorców? Upewnij się czy wiadomość nie ma znamion spamu czyli nie używaj zwrotów Szanowni Państwo, Zwracam się do Państwa, Państwa adres pochodzi z ogólnie dostępnych baz adresowych itd. Pamiętaj aby wiadomość e-mail nie składała się z jednego dużego obrazka tylko zawierała zwykły tekst. Im więcej tekstu tym lepiej. Zawsze wysyłaj wiadomości w formacie mieszanym tzw. dualnym czyli tekst i grafika wi jednym liście
Używaj analizatorów antyspamowych w programie AnoMail
W edytorze treści listu dostępny jest przycisk Sprawdź, pod którym umieszczono podstawowe analizatory antyspamowe. Jeżeli analizatory antyspamowe wbudowane w AnoMail pokażą, że wszystko jest w porządku a wiadomość nadal będzie trafiała do spamu to należy przyjrzeć się Państwa serwerowi wysyłkowemu lub domenie wysyłkowej i sprawdzić czy wysyłki są odpowiednio uwierzytelnione.
Uwierzytelnij wysyłki e-mail z domeny wysyłkowej
W tym celu należy skontaktować się z Państwa firmą hostingową i zapytać czy na Państwa serwerze/domenie ustawiono SPF, DKIM, DMARC, revDNS (odwrotny DNS). Są to zabezpieczenia antyspamowe pozwalające udowodnić, że wiadomość została wysłana z Państwa serwera. Można to zrobić samodzielnie naciskając w programie AnoMail w głównym oknie przycisk Antyspam i wybierając funkcję Tester antyspamowy online. Analizator ten zdiagnozuje podstawowe błędy dotyczące konfiguracji Państwa serwera wysyłkowego oraz treści wiadomości. Najczęstszą przyczyną problemów z dostarczalnością poczty jest źle skonfigurowany serwer/domena, z której wysyła się pocztę.
Sprawdzaj popularne listy antyspamowe RBL
Następnym krokiem jaki może podjąć użytkownik programu AnoMail jest sprawdzenie w menu Raporty czy Państwa serwer wysyłkowy lub domena wysyłkowa nie są zgłoszone na popularnych listach spamerskich (RBL, RealTime Blocking List). Nie zaleca się także realizować wysyłek z domen, które zostały zakupione w ciągu ostatnich 30 dni ponieważ filtry antyspamowe automatycznie będą dodawały punkty do Państwa wiadomości tylko dlatego, że wysyłka realizowana jest z domen, które zostały niedawno zarejestrowane.
Nie wysyłaj mailingu od razu po zakupie nowej domeny
Najlepiej kupić domenę i odczekać minimum 30 dni zanim zaczniecie Państwo realizować z niej wysyłki. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia filtrów antyspamowych. Polecamy także poczytać o tzw. „rozgrzaniu” serwera wysyłkowego. Chodzi o to aby powoli przyzwyczajać filtry antyspamowe odbiorców do tego, że wysyłacie Państwo masową korespondencję e-mail z nowego serwera/domeny. Lepiej wysyłać wolniej i dłużej niż kupić nową domenę i od razu próbować wysłać z niej kilkadziesiąt tysięcy wiadomości. Dodatkowo zalecamy aby w treści listu oraz w temacie używać pól personalizacji oraz losowych bloków tekstów, które zmienią sygnaturę antyspamową wysyłanych przez Państwa wiadomości e-mail.
Nigdy nie wysyłaj tej samej treści do tych samych odbiorców Filtry antyspamowe analizują co oraz ile razy wysyłasz do danego odbiorcy. Nigdy nie wysyłaj tej samej treści bo może zostać automatycznie uznana jako spam. Zmień temat, kolejność słów, akapitów, podmień obrazek lub linki zamieszczone w wiadomości, którą wysyłasz ponownie do tych samych odbiorców.
Jak unikać filtrów antyspamowych?
Identyfikacja spamerskich baz do mailingu
Program AnoMail potrafi identyfikować spamerskie bazy czyli takie, które zostały zbudowane z brakiem poszanowania prawa i zgód odbiorców. Adresy e-mail i domeny są zgłaszane do firmy AnoMail przez Partnerów (marketerzy, firmy hostingowe, administratorzy poczty) a następnie tworzone są skróty (hasze), które dostarczane są do użytkowników programu AnoMail wraz z automatyczną aktualizacją.
W dalszej kolejności baza adresowa wprowadzona do programu AnoMail porównywana jest lokalnie (w Państwa komputerze) z bazą Brak zgód na mailing. Program AnoMail pokazuje, które adresy należy usunąć z listy wysyłkowej aby nic do nich nie wysyłać. Funkcję Brak zgód na mailing można traktować także jako tzw. Listę Robinsona czyli listę odbiorców (osoby fizyczne, firmy, organizacje) z Polski i zagranicy, którzy nie życzą sobie żadnych zapytań ani ofert.
Dzięki programowi AnoMail każda masowa wiadomość z punktu widzenia filtra antyspamowego będzie znacznie różniła się od innych a tym samym zmniejszy się ryzyko oznaczenia Państwa wysyłki jako spam tylko dlatego, że wysyłacie do wielu odbiorców taką samą treść.
Jak nie trafić do spamu po wysyłaniu mailingu:
Korespondencja seryjna e-mail to technika tworzenia treści wiadomości e-mail o takiej samej treści różniącej się jedynie zawartością kluczowych pól personalizacji, które są automatycznie wypełniane treścią pobieraną z bazy danych odbiorców,…
Co to jest spam
Spam to niezamawiana korespondencja zawierająca najczęściej oferty reklamowe i promocyjne różnych produktów lub usług, których odbiorca nigdy nie zamawiał. Najczęściej spam (wiadomości śmieci) przychodzi na ogólne skrzynki firm.
Pozyskiwanie zgód marketingowych do mailingu
AnoMail Brak zgód Dane osobowe Informacja handlowa Kampania emailingowa Klauzula informacyjna Kwestie prawne mailing zbieranie zgód zgody marketingowe
Zbierając adresy e-mail z internetu lub kupując bazy adresów firm należy pozyskać zgody marketingowe czyli przeprowadzić tzw. legalizację bazy adresowej. Program AnoMail wyposażony jest w specjalny moduł do pozyskiwania takich…