Elementy kampanii e-mail marketingowej

Ustal cel kampanii i dobierz grupę docelową

Elementy kampanii e-mailingowej

Najważniejszym elementem kampanii mailingowej jest odpowiednie dobranie grupy docelowej z jednoczesnym uwzględnieniem celu kampanii. Na drugim miejscu pod względem ważności jest przygotowanie skutecznej kreacji, która będzie prawidłowo wyświetlała się w różnych programach pocztowych.

Kreacja to nic innego jak szablon wiadomości najczęściej w formacie graficznym (HTML), który będzie użyty w kampanii e-mailingowej. Szablon korespondencji po uzupełnieniu właściwą treścią może być wykorzystany w wielu kampaniach mailingowych prowadzonych przez firmę.

Nie zapomnij o Elementach kampanii e-mail marketingowej

Kluczowe znaczenie, jeżeli chodzi o skuteczność kampanii ma przygotowanie kreacji z uwzględnieniem standardów kodowania szablonów e-mailingowych (od tego zależy czy list wyświetli się poprawnie u odbiorcy) przy jednoczesnym poprawnym doborze grupy docelowej oraz dopasowaniu do niej odpowiedniego tekstu reklamowego (czytaj: cold mailing).

Twoja wiadomość e-mail musi się wyróżniać

Napisanie ciekawego tekstu, który będzie wyróżniał się na tle innych listów docierających do masowego odbiorcy nie jest rzeczą łatwą. Ponadto powinna być przygotowana z uwzględnieniem zasad e-mail marketingu.

Dodatkowo musimy założyć, że odbiorca otrzymuje wiele przesyłek reklamowych i należy go przekonać, że to właśnie nasz list jest warty uwagi. Dlatego zanim zacznie się prace nad wizualnym projektem kreacji trzeba odpowiedzieć sobie na trzy kluczowe pytania:

  • Co firma chce osiągnąć przez wysłanie masowego mailingu?
  • Do kogo oferta ma być skierowana?
  • W jaki sposób napisać tekst, aby osiągnąć założony cel?
Interesujący temat, intrygująca treść listu oraz ciekawa i przejrzysta grafika decyduje o tym, czy odbiorca e-maila zainteresuje się przekazem marketingowym w nim zawartym. Od odpowiedniego dobrania tematu wiadomości, danych widocznych w polu nadawcy (ang. From) i odbiorcy (ang. To) oraz samej treści listu (ang. Body) zależeć będzie czy wiadomość e-mail zachęci odbiorcę do zakładanego przez nadawcę działania np. kliknięcia w link i przejścia na stronę internetową z opisem produktu lub usługi.
Elementy kampanii e-mail marketingowe
Elementy kampanii e-mail marketingowej

Każdy list powinien zawierać informacje o tym jak zrezygnować z otrzymywania wiadomości oraz dlaczego list dotarł do odbiorcy. Ogólnie wiadomo, że odbiorcy mailingu wolą zgłosić list, jako spam niż skorzystać z linka rezygnacji. Dlatego bardzo ważnie jest dobranie treści listu do grupy docelowej oraz uzasadnienie, dlaczego użytkownik otrzymał maila i co będzie maił z tego jak zdecyduje się wykonać działanie (ang. Call to Action), do którego w liście jest zachęcany.

Nie zapomnij o dobrym programie do mailingu np. AnoMail

Ostatnim, ale równie ważnym elementem kampanii e-mail marketingowej jest system informatyczny, który posłuży do wysłania masowej korespondencji oraz pozwoli zmierzyć skuteczność kampanii . Do tego celu nie można używać popularnych klientów poczty typu Outlook czy Windows Live gdyż nie dysponują podstawowymi mechanizmami niezbędnymi do obsługi mass mailingu.

Potrzebne będzie specjalistyczne oprogramowanie do wysyłania masowej korespondencji takie jak np. AnoMail. Na rynku oprogramowania wybór jest dosyć duży i każdy może znaleźć rozwiązanie najlepiej dopasowane do potrzeb. W przypadku programu AnoMail nie płaci się za każdego wysłanego maila, nie ma opłat za wielkość bazy i co najważniejsze nie ma abonamentu.

Czytaj więcej na temat kampanii e-mail marketingowej:

Korespondencja seryjna e-mail z załącznikiem

Korespondencja seryjna e-mail ze spersonalizowanym załącznikiem

Korespondencja seryjna e-mail to technika tworzenia treści wiadomości e-mail o takiej samej treści różniącej się jedynie zawartością kluczowych pól personalizacji, które są automatycznie wypełniane treścią pobieraną z bazy danych odbiorców,…
Korespondencja seryjna e-mail z załącznikiem

Korespondencja seryjna email z załącznikami

Korespondencja seryjna email to technika tworzenia treści wiadomości e-mail o takiej samej treści różniącej się jedynie zawartością kluczowych pól personalizacji, które są automatycznie wypełniane treścią pobieraną z bazy danych odbiorców,…