Jak nie trafić do spamu

E-mailingi, które nie trafiają do spamu

Jak wysyłać mailing bez trafienia do spamu?

Aby nie trafić do spamu nie należy wysyłać wiadomości, które przez odbiorców będą traktowane jako spam. Innymi słowy chodzi o to aby wysyłać informacje handlowe tylko do tych osób, które wyraziły na to zgodę i czekają na Państwa oferty. Następnie należy upewnić się czy list nie ma znamion spamu tzn. czy w treści wiadomości nie znajdują się słowa lub frazy, na które reagują filtry antyspamowe lub grafika wstawiona do listu e-mail nie zajmuje całej powierzchni wiadomości.

W przypadku grafiki nie należy wstawiać obrazków szerszych niż 500 pikseli lub większe obrazki powinno się dzielić na części. Filtry antyspamowe lepiej traktują gdy duży obrazek podzielony jest na małe fragmenty. Podstawowe błędy związane z treścią listu możecie Państwo samodzielnie zdiagnozować przechodząc w programie mailingowym AnoMail do edytora wiadomości email.

E-mailing: Jak nie trafić do spamu u odbiorcy listu

Nie zapomnij zapytać swojego dostawcę poczty czy włączono na Twoim serwerze wysyłkowym oraz domenie, z której wysyłasz pocztę podstawowe zabezpieczenia uwierzytelniające Twoją wysyłkę. Aby filtr antyspamowy odbiorcy listu miał pewność, że wiadomość pochodzi od Ciebie musisz ustawić na serwerze/domenie wysyłkowej: SPF, DKIM, DMARC oraz revDNS. Bez tych zabezpieczeń filtry antyspamowe będą punktowały Twoje wiadomości niezależnie od tego jaka będzie ich treść. Jeżeli powyższe zabezpieczenia zostały poprawie ustawione to możesz zająć się treścią listu.

Analizatory antyspamowe pokażą co poprawić w liście e-mail

W edytorze treści listu dostępny w programie AnoMail znajduje się przycisk Sprawdź, pod którym umieszczono podstawowe analizatory antyspamowe. Jeżeli analizatory antyspamowe wbudowane w Anomail pokażą, że wszystko jest w porządku a wiadomość nadal będzie trafiała do spamu to należy przyjrzeć się Państwa serwerowi wysyłkowemu lub domenie wysyłkowej i sprawdzić czy na serwerze/domenie ustawiono SPF, DKIM, DMARC, revDNS (odwrotny DNS).

Można to zrobić samodzielnie naciskając w programie AnoMail w głównym oknie przycisk Antyspam i wybierając funkcję Tester antyspamowy online. Analizator ten zdiagnozuje podstawowe błędy dotyczące konfiguracji Państwa serwera wysyłkowego oraz treści wiadomości. Najczęstszą przyczyną problemów z dostarczalnością poczty jest źle skonfigurowany serwer/domena.

E-mailing: Jak nie trafić do spamu
E-mailing: Jak nie trafić do spamu u odbiorcy listu

Sprawdzenie zgłoszeń antyspamowych na listach RBL

Następnym krokiem jaki może podjąć użytkownik programu AnoMail jest sprawdzenie w menu Raporty czy Państwa serwer wysyłkowy lub domena wysyłkowa nie są zgłoszone na popularnych listach spamerskich (RBL). Nie zaleca się także realizować wysyłek z domen, które zostały zakupione w ciągu ostatnich 30 dni ponieważ filtry antyspamowe automatycznie będą dodawały punkty do Państwa wiadomości tylko dlatego, że wysyłka realizowana jest z domen, które zostały niedawno zarejestrowane. Najlepiej kupić domenę i odczekać minimum 30 dni zanim zaczniecie Państwo realizować z niej wysyłki.

Polecamy także poczytać o tzw. „rozgrzaniu” serwera wysyłkowego. Chodzi o to aby powoli przyzwyczajać filtry antyspamowe odbiorców do tego, że wysyłacie Państwo masową korespondencję e-mail z nowego serwera/domeny. Lepiej wysyłać wolniej i dłużej niż kupić nową domenę i od razu próbować wysłać z niej kilkadziesiąt tysięcy wiadomości. Dodatkowo zalecamy aby w treści listu oraz w temacie używać pól personalizacji oraz losowych bloków tekstów, które zmienią sygnaturę antyspamową wysyłanych przez Państwa wiadomości e-mail.

Zmiana sygnatury antyspamowej wiadomości e-mail

Sygnatura antyspamowa to cyfrowy „odcisk” wiadomości e-mail dzięki, któremu filtry antyspamowe rozpoznają czy wiadomość e-mail docierające na serwery różni się od innych wiadomości, które przychodzą na serwer. Ważne aby wiadomość różniła się od innych. To zwiększa szansę na dotarcie do skrzynki odbiorczej potencjalnego klienta.

Dzięki programowi AnoMail każda masowa wiadomość e-mail z punktu widzenia filtra antyspamowego będzie znacznie różniła się od innych wiadomości a tym samym zmniejszy się ryzyko oznaczenia Państwa wysyłki jako spam tylko dlatego, że wysyłacie do wielu odbiorców taką samą treść.

Inne artykuły dot. masowych wysyłek e-mail: