Co to jest spam?

Definicja wiadomości śmieci

Niezamówiona informacja handlowa

Spam to niezamawiana korespondencja zawierająca najczęściej oferty reklamowe i promocyjne różnych produktów lub usług, których odbiorca nigdy nie zamawiał. Najczęściej spam (wiadomości śmieci) przychodzi na ogólne skrzynki firm np. biuro@, kontakt@ itd. oraz na adresy e-mail, które umieszczane są na głównych stronach internetowych firm.

Nurtuje Cię pytanie: Co to jest spam?

Wiadomości śmieci czyli Spam można zdefiniować jako masowe wiadomości e-mail wysyłane do odbiorców, którzy ich nie zamawiali i nie zaakceptowali ich otrzymywania. Zgodnie z prawem jeżeli będzie Państwo chcieli wysłać do kogoś informację handlową to najpierw należałoby uzyskać zgodę na przesłanie takiej informacji.

Informacja handlowa często uważana za spam

Informacja handlowa to każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy, marki itp. Natomiast nie jest informacją handlową informacja umożliwiająca porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacja o towarach lub usługach niesłużąca BEZPOŚREDNIO osiągnięciu efektu handlowego. W związku z tym można przyjąć, że odpowiednio spersonalizowana wiadomość (czyt. cold mailing) mająca na celu nawiązanie kontaktu z odbiorcą wiadomości nie powinna być uznana jako spam.

Co to jest spam?
Co to jest spam - Wiadomości śmieci

Wiadomości śmieci - SPAM

Należy pamiętać, że Wiadomość śmieć dla odbiorcy to każda wiadomość, która go nie interesuje dlatego zanim naciśnie się przycisk Wyślij masową korespondencję e-mail w programie AnoMail warto zapoznać się z zapisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o ochronie danych osobowych (w tym RODO) oraz ustawy o prawie telekomunikacyjnym.

W skrócie można powiedzieć, że niezależnie od tego, czy odbiorcą korespondencji e-mail będzie osoba fizyczna lub prawna należy wcześniej uzyskać zgodę właściciela adresu na przesłanie do niego informacji handlowej. Dodatkowo w przypadku imiennych adresów pracowników należy dopełnić obowiązku informacyjnego i poinformować odbiorcę w jakim celu i kto przetwarza jego dane osobowe w postaci adresu e-mail.

Szkolenia: Jak nie wysyłać spamu?

W trakcie szkoleń z e-mail marketingu uczymy w jaki sposób wysyłać informację aby nie były traktowane przez odbiorców jako spam a zarazem nie wyglądały jak typowe zapytania o możliwość przesłania oferty. W oprogramowaniu AnoMail można wykorzystać pełną personalizację treści wiadomości email aby mimo wysłania masowej korespondencji odbiorca miał przekonanie, że list został wysłany tylko do niego. W treści wiadomości wykorzystuje się pola personalizacji zawierające informację o odbiorcy na które należy się powołać. Dzięki temu odbiorca korespondencji seryjnej email ma wrażenie, że wiadomość jest skierowana tylko do niego.

Inne artykuły dot. realizacji korespondencji seryjnej e-mail