Brak zgód na wysyłanie ofert

Wysyłanie informacji handlowych

Brak zgód na wysyłanie informacji handlowych

Kupując bazy adresowe lub zbierając adresy e-mail z internetu będzie trzeba w pierwszej kolejności dopełnić obowiązku informacyjnego a następnie zapytać właściciela adresu e-mail czy wyraża zgodę aby przesłać mu informację handlową. Jednak nie wszyscy odbiorcy, których adresy e-mail znajdują się w publicznych bazach adresowych życzą sobie otrzymywania zapytań od wielu firm, które przesyłają do nich standardowe maile w stylu Szanowni Państwo, Zwracamy się do Państwa o możliwość przesłania oferty itd.

Niektórzy z takich odbiorców każdą korespondencję traktują jako spam i zgłaszają do organizacji antyspamowych. Przez to po wysyłce na takie adresy e-mail Państwa serwer wysyłkowy (domena) mogą trafić na listy spamerskie lub reputacja Państwa serwera pocztowego zostanie obniżona. Aby uniknąć takiej sytuacji można skorzystać z programu mailingowego AnoMail i użyć funkcji Brak zgód na mailing (tzw. lista Robinsona), która pokaże Państwu do których odbiorców nie należy nic wysyłać.

Brak zgód na wysyłanie ofert – Najpierw zapytanie a potem oferta

Nie zapominaj o tym, że zgodnie z obowiązującym prawem tj. ustawą o prawie telekomunikacyjnym zanim rozpoczniesz działania określane mianem marketingu bezpośredniego musisz pozyskać zgodę odbiorcy maila na wysłanie mu oferty czyli informacji handlowej.

Pozyskiwanie zgód na wysłanie oferty handlowej

Zanim wyśle się do odbiorcy informacje o charakterze handlowym należy uzyskać stosowną zgodę tj. zgodę na wykorzystanie adresu e-mail w celach marketingowych. Niektórzy odbiorcy nie życzą sobie aby wysyłać do nich takie zapytania. Dlatego właśnie została zaprojektowana funkcja Brak zgód na wysyłanie ofert lub zapytań.

Funkcja Brak zgód na mailing pozwala ograniczyć ryzyko trafienia na listy spamerskie (RBL) tylko dlatego, że wysyłacie Państwo pocztę do odbiorców, których zgód nie posiadacie. Wielu odbiorców wszelkie zapytania lub oferty traktuje jako spam i raportuje wszelkie mailingi do organizacji walczących ze spamem. Dla takich odbiorców nie ma znaczenia czy list ma znamiona informacji handlowej czy ma formę prawdziwego zapytania. Tacy odbiorcy wszystko traktują tak samo i oznaczają jako spam a w związku z tym nie ma sensu nic do nich wysyłać.

Oprogramowanie e-mailingowe AnoMail

Bez abonamentu oraz opłat za każdą wysłaną wiadomość e-mail
WERSJA PL

Lista Robinsona czyli Brak zgód na wysyłanie ofert w AnoMail

Baza brak zgód na mailing w programie AnoMail tworzona jest w oparciu o współpracujące firmy wysyłkowe oraz firmy hostingowe, które zgłaszają do producenta AnoMail adresy e-mail lub domeny najczęściej raportujące spam lub nieżyczące sobie otrzymywania zapytań oraz ofert. Bazę można traktować jako tzw. Listę Robinsona czyli czarną listę odbiorców, którzy zgłosili, że nie życzą sobie otrzymywania żadnej korespondencji e-mail.

Korzystając funkcji Brak zgód na wysyłanie ofert unikacie Państwo trafienia także na listy spamerów przez wysyłkę mailingu na tzw. spamtrapy czyli pułapki na spam. Niektórzy administratorzy serwerów pocztowych umieszczają w Internecie celowo fałszywe adresy tylko po to, żeby odbierać z nich pocztę i wszystko co zostanie dostarczone na daną skrzynkę automatycznie raportują jako spam niezależnie od tego jaką treść Państwo wysyłacie.

Brak zgód na wysyłanie ofert handlowych
Brak zgód na wysyłanie ofert

Program AnoMail potrafi identyfikować spamerskie bazy czyli takie, które zostały zbudowane z brakiem poszanowania prawa i zgód odbiorców. Adresy e-mail i domeny są zgłaszane do firmy AnoMail przez Partnerów (marketerzy, firmy hostingowe, administratorzy poczty) a następnie tworzone są skróty (hasze), które dostarczane są do użytkowników programu AnoMail wraz z automatyczną aktualizacją.

Następnie baza adresowa wprowadzona do programu AnoMail porównywana jest lokalnie (w Państwa komputerze) z bazą Brak zgód na mailing. Program AnoMail pokazuje, które adresy należy usunąć z listy wysyłkowej aby nic do nich nie wysyłać. Funkcję Brak zgód na mailing można traktować także jako tzw. Listę Robinsona czyli listę odbiorców (osoby fizyczne, firmy, organizacje) z Polski i zagranicy, którzy nie życzą sobie żadnych zapytań ani ofert.

Wysyłka masowej korespondencji e-mail: