1)
Administrator zablokował mi dostęp do programu Internet Explorer i w
związku z tym nie mogę wypełnić ankiety a tym samym aktywować programu
w moim komputerze. Co w takim przypadku zrobić?
Należy wypełnić
ankietę badawczą dla
osób prywatnych (korzystając z programu FireFox, Opera
itp.) podając w niej numer kopii mAsystenta
widoczny w kolorze czerwonym w Menu Pomoc -> O Programie.
Producent na podany adres e-mail prześle Państwu kod aktywacyjny,
który umożliwi aktywację programu bez dostępu do Internet Explorera.
Patrz także pytanie numer 50, 51 i
52.
2) Czy
program wyświetla reklamy dopóki się za niego nie zapłaci?
Nie. mAsystent jest darmowym programem rozpowszechnianym na licencji
freeware więc nie ma potrzeby za niego płacić. Co więcej nie wyświetla
żadnych reklam ani nie zawiera żadnych innych funkcji określanych
mianem adware lub spyware!
3)
czasami wysyłam z menu plik -> Wyślij plan dnia grafik moich zajęć i w
załączniku takiego maila pojawia się tajemniczy plik plan.vcs. co to
jest za plik?
To jest plik planu dnia (vCalednar) dzięki, któremu odbiorca może
dodać Twój plan dnia do swojego kalendarza w programie Outlook lub
telefonie komórkowym!
4) co godzinę
program mówi mi która jest godzina? czy można wyłączyć ten komunikat?
Tak. Proszę przejść do Ustawień programu i wybrać
kliknąć zakładkę Komunikacja głosowa a następnie
odznaczyć pole "Informuj werbalnie, która jest godzina...".
W razie konieczności można zmienić głos programu na damski lub w ogóle
zrezygnować z komunikacji głosowej. W tym celu odznacz pole "Korzystaj
z technologii Interactive Voice Response..."
5) gdzie ustawia się wyłączenie komputera i
czy wyłączy komp. jeżeli będzie zalogowany ktoś inny?
Kliknij ikonę budzika widoczną na Pasku narzędzi
programu mAsystent (Menu Widok -> Paski narzędzi). Następnie
zaznacz pole "Czasowy wyłącznik komputera" i
przesuń suwak wskazując po ilu minutach komputer ma zostać wyłączony!
mAsystent wyłączy komputer nawet wtedy gdy ktoś inny będzie zalogowany
w systemie!
6) Czy dane
prywatne wprowadzane do modułu Skarbiec są bezpieczne?
Tak. Cała baza danych, w której mAsystent przechowuje informacje jest
szyfrowania i nie da się jej podejrzeć zewnętrznym programem. Ponadto
dane zabezpieczone są na 4 poziomach. Pierwszy poziom to szyfrowanie
treści wprowadzonej do Skarbca. Drugi dotyczy szyfrowania pliku na
dysku. Trzeci to dostęp do programu na hasło. Ostatni poziom
bezpieczeństwa gwarantuje, że do prywatnych danych (loginy, hasła,
PINy itp.) nikt nie uzyska dostępu jeżeli nie poda hasła do Skarbca,
które może być inne niż hasło dostępu do programu.
7) Korzystam z
masystenta w pracy ale chciałbym mieć dostęp do tych samych danych w
domu. można je jakoś skopiować?
Tak. W komputerze firmowym proszę uruchomić program i
przejść do Menu Plik a następnie wybrać Baza
danych -> Zapisz wszystko do archiwum i wskazać lokalizację np.
dysku przenośnego Pendrive. W domu należy czynność powtórzyć
wybierając z Baza danych -> Odczytaj dane z archiwum.
Proszę pamiętać, że jeżeli baza została zabezpieczona hasłem to bez
jego znajomości nie będzie można skorzystać z pobranych w ten sposób
danych.
Patrz także punkt 78
8) Koleżanka
wprowadziła do swojego kalendarza wszystkie dane ważnych spotkań w
naszej firmie. Jak je skopiować na mój komputer?
W komputerze koleżanki proszę przejść do Menu
Plik -> Praca grupowa a następnie wybrać Udostępnij
terminy prywatne... Po zapisaniu terminów na dyskietce w Pana
komputerze należy analogicznie powtórzyć czynność wybierając
Menu Plik -> Praca grupowa -> Importuj.
9) Czy z
programu masystent można skopiować wybrane terminy do telefonu
komórkowego?
Jest taka funkcja. Najprościej wystarczy kliknąć dwa
razy na danym terminie lub zadaniu a następnie nacisnąć przycisk
Eksportuj. Program utworzy plik w formacie vCalednar, który
można wysłać do telefonu lub palmtopa.
10) Czy można
program masystent zainstalować na pendrive'ie?
Tak ale podczas instalacji należy wybrać opcję
instalacji przenośnej. Dzięki temu wszystkie niezbędne pliki do pracy
programu zostaną skopiowane na Państwa dysk. W związku z tym będzie można
używać programu mAsystent na dowolnym komputerze (z systemem Windows
9x/XP/Vista), do którego można podłączyć dysk USB. W niektórych
przypadkach pierwsze uruchomienie programu z dysku przenośnego może
wymagać praw administratora w systemie Windows (patrz plik
!RegDll.bat). Pamiętaj także, aby
uruchamiać program z pendrive'a korzystając z pliku !PenDrive.bat lub
wpisując E:\masystent.exe /portable (gdzie E:\ to oznaczenie dysku USB).
Zobacz także
jak
włączyć lub wyłączyć ochronę konta użytkownika (UAC) w systemie
Windows Vista?
11) Chciałabym
umieścić program księgowy na pasku skrótów. jak to zrobić?
Proszę przejść do ustawień programu mAsystent i w
karcie Skróty do programów wskazać lokalizację własnego
programu oraz wpisać ewentualnie nazwę, która ma pojawić się na pasku
skrótu. Aby usunąć program z sekcji Skróty, w Ustawieniach
programu -> Karta Skróty do programów wystarczy usunąć
jego nazwę oraz lokalizację.
12) Kiedyś
program działał prawidłowo a teraz klikam na ikonie z pulpitu i nic
się nie dzieje!
Program prawdopodobnie uruchamia się w tzw. trybie
ukrytym czyli proszę odszukać ikonę mAsystenta przy zegarze Windows.
Następnie należy dwa razy kliknąć na ikonie asystenta lub nacisnąć
prawy klawisz myszki. W razie konieczności w ustawieniach programu
można wyłączyć uruchamianie programu w trybie ukrytym.
13) Jak włączyć hasło dostępu do programu abym tylko
ja miał do niego dostęp!
Uruchom program i przejdź do Menu Opcje i
wybierz Autoryzacja użytkownika. Po włączeniu hasła
należy zapisać je w bezpiecznym miejscu gdyż zgubienie go spowoduje,
że nie będziecie Państwo mieli możliwości dostępu do swoich danych i
będzie trzeba je ponownie wprowadzić.
14) Od jakiegoś czasu program działa strasznie wolno!
Przejdź do Menu Plik i wybierz Baza danych ->
Kompaktuj prywatą oraz Kompaktuj firmową bazę danych.
Te czynności powinny zoptymalizować szybkość dostępu do bazy. Ponadto
upewnij się czy dysk lub dyski na których znajdują się dane nie
potrzebują defragmentacji!
15) Jaka jest różnica między poleceniami Utwórz
kopię bezpieczeństwa a zapisz wszystko do archiwum?
Funkcja Utwórz kopię bezpieczeństwa (dostępna w
Menu Plik -> Baza danych) tworzy domyślnie w folderze
Moje dokumenty kopię wszystkich danych (zarówno prywatnych jak
i firmowych) i stosuje się ją na wypadek awarii komputera. Najlepiej
gdy folder Moje dokumenty znajduje się na innym dysku
niż program mAsystent. Natomiast polecenie Zapisz wszystko do
archiwum tworzy kopię tylko i wyłącznie prywatnych danych w
lokalizacji podanej przez użytkownika. Dzięki tej funkcji można na
przykład przenosić dane z komputera domowego do komputera firmowego
lub na odwrót.
16) miałem wirusa i musiałem sformatować dysk. jak
teraz odzyskać dane, które były archiwizowane?
Jeżeli chodzi o dane prywatne to należy przejść do Menu Plik
i wybrać Baza danych a następnie Odczytaj dane z
archiwum! Odnośnie danych z bazy firmowej, trzeba przejść do
Ustawień programu i wskazać gdzie na dysku sieciowym w firmie znajduje
się plik mafirma.biz. Dodatkowo plik mafirma.biz
powinien znajdować się w folderze Moje dokumenty w
komputerze każdego pracownika, który wykonał kopię bezpieczeństwa
samodzielnie lub automatycznie (funkcja włączona w Ustawieniach
programu).
17) Czy na pewno nikt nie odzyska danych z pliku
skasowanego przez funkcję niszczarka dokumentów?
Po zastosowaniu tej
funkcji plik jest bezpowrotnie niszczony. Producent mAsystenta
testował funkcję niszczarki w połączeniu ze specjalistycznymi
programami do odzyskiwania danych i żadnemu z nich nie udało się
odzyskać zawartości pliku usuniętego przy pomocy funkcji Plik ->
Niszczarka dokumentów.
18)
Zaraz po zainstalowaniu programu zone alarm wykrył mi keylogger w
pliku mamail.dll czy to znaczy, że masystent zawiera wirusa?
Nie. Jest to
fałszywy alarm, który należy zignorować. Problem został zgłoszony do
firmy Check Point - producenta Zone Alarm. Zaktualizuj program ZoneAlarm,
aby w przyszłości nie otrzymywać takiego komunikatu. Plik maMAIL.dll
zawiera moduł obsługi wysyłania/odbierania wiadomości e-mail z
programu mAsystent. Jeżeli nadal nie wierzysz, że moduł
nie zawiera żadnego szkodliwego oprogramowania to możesz go usunąć,
ale tym samym wyłączysz obsługę wysyłki/odbioru wiadomości e-mail z programu
mAsystent.
Patrz także pytanie 81.
19)
Dlaczego w grafiku dnia pokazują mi się terminy na 3 dni do przodu?
Bo tak szanowny użytkowniku wybrałeś sobie w
Ustawieniach programu (patrz zakładka Przypomnienia).
Aby komputer pokazywał wydarzenie tylko z danego dnia należy w
Ustawienia -> Przypominanie -> wybrać Dni przed terminem
-> W danym dniu oraz Dni po terminie -> Do dnia
wydarzenia!
20) Czy można używać program Masystent do rejestracji
zapytań od klientów?
Tak jest
taka możliwość. W module Kontaktów biznesowych należy dodać nowy
kontakt i nazwać go np. REJESTRACJA PYTAŃ KLIENTÓW, a następnie
jak zadzwoni klient lub napisze maila to należy ustawić się na
REJESTRACJA PYTAŃ KLIENTÓW i po naciśnięciu prawego klawisza
myszki wybrać Nowa sprawa. W oknie, które wyświetli się należy opisać
pytanie i przyporządkować do określonej kategorii np. pytanie o
ofertę! Dostęp do wszystkich pytań uzyskacie Państwo np. przechodząc
do Historia kontaktów i wybierając kontakt REJESTRACJA ZAPYTAŃ
KLIENTÓW.
21) Prowadzę gabinet dentystyczny. Czy można używać
programu do rejestracji pacjentów, przypominania im o wizytach itp.?
Tak. Proszę zainteresować się modułem CRM (Historia
kontaktów). Do bazy biznesowych kontaktów należy dodać pacjenta. W
karcie "Przypomnienie" można wpisać datę następnej wizyty. W danym
dniu komputer przypomni Państwu o wizycie danego pacjenta. Co więcej
każda wizyta to nowa sprawa, którą dodaje się dla danego kontaktu.
Dzięki temu mAsystent będzie pamiętał wszystkie wizyty danej osoby.
Dostęp do historii wizyt uzyskacie Państwo wybierając m.in. sekcję "Historia
kontaktów".
22) Chcielibyśmy korzystać z mAsystenta na 4 komputerach w
firmie używając tej samej bazy klientów. Czy jest taka możliwość?
Oczywiście. Program do tego właśnie służy. Po pierwsze
należy zainstalować program na każdym komputerze z osobna. Następnie z
jednego komputera trzeba skopiować plik
mafirma.biz (który znajduje się domyślnie w C:\Program
Files\mAsystent) i umieścić go na dysku (w sieci LAN), do którego mają
dostęp wszyscy pracownicy. W tym pliku będzie przechowywana między
innymi baza klientów. W dalszej kolejności na każdym z komputerów w
ustawieniach programu mAsystent należy wskazać lokalizację pliku
mafirma.biz. Od tej pory wszyscy
będą mogli pracować na wspólnych danych, co oznacza, że jeżeli jeden
pracownik wprowadzi klienta do bazy to wszyscy inni też będą go
widzieli u siebie w komputerze!
23) Dziś po uruchomieniu
programu wyświetla się komunikat "BRAK DOSTĘPU DO FIRMOWEJ BAZY
DANYCH". CO ROBIĆ?
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy ma Pan/Pani dostęp do
dysku sieciowego, na którym jest baza firmowa. Proszę przejść do
Mój Komputer i zobaczyć czy dysk sieciowy jest widoczny na liście.
W dalszej kolejności należy kliknąć ikonę Ustawienia na
pasku narzędzi programu mAsystent i sprawdzić czy Lokalizacja
wspólnej bazy danych jest prawidłowa. Jeżeli nadal nie ma
dostępu do bazy to oznacza, że plik został uszkodzony i mAsystent nie
może go otworzyć. Jeżeli włączyli Państwo tworzenie kopii
bezpieczeństwa to w Moje Dokumenty jest kopia bazy, która
należy umieścić w miejscu uszkodzonego pliku.
24) Czy program będzie mi
przypominał o urodzinach i imieninach moich kluczowych klientów?
Tak. Wprowadzając dane klienta do bazy firmowej
zaznacz, aby komputer przypominał o imieninach i/lub urodzinach
klienta. Ewentualnie możesz dodać wybranego klienta do terminów
rocznicowych. Aczkolwiek rocznice dot. wydarzeń (np. ślub, data
pierwszej randki itp.) a nie osób.
25) Cały czas w polu
obsługa ważnego klienta widniały moje dane a dziś widzę tam dane
mojego kolegi! co jest nie tak?
Wszystko jest w najlepszym porządku. Prawdopodobnie
Pana kolega wprowadził jakieś zmiany do danych klienta i program
mAsystent uznał, że ta osoba przejęła obsługę Państwa klienta. Teraz
wystarczy, aby na wybranym kliencie nacisnął Pan prawy klawisz myszki
i wybrał Edytuj kontakt a następnie nacisnął przycisk
Zmień. Od tej pory wszystko będzie tak jak poprzednio.
26) Dużo klientów
pozyskuję drogą e-mailową. Czy można bezpośrednio z przychodzącej
poczty dodawać osoby do bazy danych programu masystent?
Tak. Można to wykonać na kilka sposobów. Najprostszy jest taki, że
ustawiamy się w sekcji Konta pocztowe i wybieramy, z
którego konta należy pobrać pocztę. W dalszej kolejności ustawiamy się
myszką na e-mailu od osoby, którą chcemy dodać do bazy danych i
wybieramy Wykonaj działanie -> Dodaj nadawcę....
27) Adresy klientów mamy
na 3 komputerach w programie outlook ? Czy można je przenieść do
programu masystent tak aby wszyscy pracownicy mieli do nich dostęp?
Oczywiście. Na każdym z komputerów w programie mAsystent należy
przejść do sekcji Kontakty biznesowe. Następnie nacisnąć
prawy klawisz myszki i wybrać Import kontaktów z
Książki adresowa (WAB). Na koniec zaznaczacie kontakty do
importu i naciskacie przycisk Importuj.
28) W firmie mamy nowy
system CRM. Czy z programu masystent można skopiować wszystkie
kontakty do naszego systemu?
Tak. Proszę zainteresować się funkcją eksportu danych (Menu Plik
-> Praca grupowa -> Udostępnij - Kontakty). Kontakty można
wyeksportować także do powszechnie akceptowalnego standardu CSV (ang.
Comma Separated Values - wartości rozdzielone
przecinkiem) dzięki czemu nie powinno być żadnych problemów z ich
pobraniem do innego programu. W razie konieczności mAsystent potrafi
zapisywać dane w formacie formacie XML (ang. Extensible Markup
Language).
29) Czy można wysłać
grafik zajęć na dany dzień do kilku pracowników równocześnie?
Tak. Należy przejść do Planu dnia i wybrać odpowiedni
dzień. Następnie wystarczy z menu Plik wybrać
Wyślij Plan dnia... i wskazać do kogo ma być wysłany.
30) na planie dnia
komputer pokazuje terminy a jak chce przesłać grafik to informuje, że
nie ma terminów do wysłania. o co tu chodzi?
Na planie dnia pojawiają się terminy spotkań zajęć itp., które można
wysłać. Widoczne są także przypomnienia o imieninach, urodzinach osób
z bazy danych. Tych informacji nie można przesłać poprzez menu
Plik -> Wyślij plan zajęć.
31) Korzystam z Windows
98 ze wszystkimi poprawkami ale nadal nie mam dostępu do wysyłania i
odbierania poczty bezpośrednio z programu mAsystent?
Niestety w systemach Windows 95/98/Me/NT nie ma dostępu do tej
funkcji. Jedynie użytkownicy nowszych systemów mogą z niej skorzystać.
32) Podobno program pokazuje na bieżąco ile
mam wolnego miejsca na dysku oraz ile pamięci RAM?
Tak. Ilość wolnej pamięci RAM oraz wolne miejsce na dysku systemowym
pokazywane są w ukrytym trybie pracy po najechaniu myszką na ikonę
mAsystenta widoczna przy zegarze Windows. Aby włączyć tryb ukryty w
głównym oknie programu przejdź do Menu Widok i wybierz
Ukryty.
33) Czcionki na pasku narzędzi są
niewyraźnie. Czy można jakoś temu zaradzić?
Tak. W systemie Windows XP należy włączyć wygładzanie czcionek
ekranowych czyli przejść do Panelu Sterowania -> Ekran ->Karta
Wygląd ->Efekty i wybrać ClearType jako metodę
wygładzania czcionek.
34) Podczas uruchamiania programu pojawia się
komunikat że nie można otworzyć pliku mAsystent.dat gdyż Plik jest już
otwarty do wyłącznego użytku przez innego użytkownika lub potrzebne
jest zezwolenie na oglądanie jego danych.
Ten błąd występuje najczęściej w przypadku gdy użytkownik nie ma prawa
zapisu do katalogu, w którym znajduje się program. Aby rozwiązać
problem należy nadać użytkownikowi pełne prawa do katalogu z programem
czyli do C:\Program Files\mAsystent (czytaj: Jak to zrobić)
lub odinstalować program i zainstalować go ponownie ale w profilu
użytkownika czyli w C:\Documents and Settings\Uzytkownik.
Identyczny komunikat błędu występuje w systemach Windows 2000/XP/Vista
w przypadku gdy jeden użytkownik ma uruchomiony program a drugi na tym
samym komputerze próbuje ze swojego konta uruchomić mAsystenta, który
już działa na koncie innego użytkownika. rozwiązaniem problemu jest
instalacja programu dla każdego z użytkowników osobno czyli program
trzeba zainstalować w profilach użytkowników tzn. C:\Documents and
Settings\Uzytkownik1, potem C:\Documents and Settings\Uzytkownik2 itd.
35) Nie mam niektórych polskich znaków w
programie pomimo, że mam polskiego windowsa!
Ten problem dotyczy systemów Windows 95/98/NT. Zainstaluj najnowsze
aktualizacje do systemu lub przynajmniej zaktualizuj program Internet
Explorer do wersji 6!
Natomiast w przypadku braku polskich znaków w
systemie Windows XP przejdź do Panel Sterowania ->
Opcje regionalne i językowe i w zakładce Zaawansowane
wybierz Obsługa Unicode dla programów: Polski.
36) W momencie kiedy chce wybrać terminy
cykliczne program zawiesza się a następnie wyświetlana jest
informacja, że wystąpił krytyczny wyjątek co z tym zrobić?
Wygląda na to, że jest jakiś problem (konflikt) z systemem głosowym w
Pana/Pani komputerze. Proszę przejść do Ustawień
programu i wyłączyć komunikację głosową a następnie zobaczyć czy
problem będzie nadal występował.
37) Przy starcie programu pojawia się taki
komunikat: Nie mozna uruchomic programu. Opis bledu: Component
'RICHTX32.OCX' (może być także inna nazwa) or one of its dependencies not correctly registered: a
file is missing or invalid
Ten problem występuje zazwyczaj wtedy gdy użytkownik np.
zainstalował program na Pendrive'ie z opcją instalacji na dysku
przenośnym. Należy zalogować się jako administrator i uruchomić plik !RegDLL.bat,
który powinien znajdować się na dysku USB w tym samym katalogu co
program. Problem może wystąpić także po odinstalowaniu programu oKalendarz.
W takim przypadku można przeszukać dysk lokalny Państwa komputera i
przenieść plik "RICHTX32.OCX" do tego samego katalogu, w którym
zainstalowany jest asystent czyli domyślnie C:\Program Files\mAsystent\.
Jeżeli to nie pomoże to zaleca się ponowną instalację programu
mAsystent w tym
samym miejscu bez wcześniejszego deinstalowania mAsystenta 2007.
Proszę pamiętać, że instalację programu należy wykonywać na koncie z
prawami administratora (dot. użytkowników Windows 2000/XP) lub
włączając uprawnienia administratora (dot. użytkowników Windows Vista).
Patrz także pytanie 79.
38) Dwa razy zdarzyło się, że program ni z
tego ni z owego wyłączył się bez żadnych komunikatów o błędach. Co
mogło spowodować problem?
Proszę przejść do Ustawień programu i wyłączyć
automatyczną synchronizację zegara z serwerem czasu atomowego. Zegar
będzie można ręcznie ustawić przechodząc do Menu Plik ->
Synchronizacja zegara.
39) Podczas uruchamiania program zatrzymuje
się na około minutę i nic się nie dzieje. Wcześniej tak nie było. Co
się stało?
Program czeka na połączenie z Internetem w trakcie uruchamiania
systemu Windows ponieważ użytkownik zaznaczył w Ustawieniach
mAsystenta pobieranie informacji z serwisów informacyjnych i/lub
włączył synchronizację zegara z serwerem atomowym. Proszę wyłączyć
obie funkcje wtedy program mAsystent nie będzie czekał aż system
Windows będzie gotowy do nawiązania połączenia tylko od razu uruchomi
się bez żadnych opóźnień.
40) po włączeniu komputera mAsystent nie
uruchomił się jak zawsze tylko wyświetlił komunikat że
Nie można znaleźć pliku
C:\Program Files\mAsystent\masystent.prv.
Wygląda na to, że przed zamknięciem systemu korzystali Państwo z
jakiegoś programu do usuwania zbędnych plików np. Ashampoo
WinOptimizer. Po zastosowaniu wspomnianego programu mogło dojść do
skasowania pliku masystent.prv zawierającego prywatne dane
użytkownika (takie jak terminy, kontakty, zadania itp.). Jeżeli nie
zrobili Państwo kopii danych (Menu Plik -> Baza danych -> Zapisz
wszystko do archiwum) to będzie trzeba zainstalować program
mAsystent w tej samej lokalizacji, w której znajduje się obecna wersja
programu bez uprzedniej deinstalacji mAsystenta. Następnym razem
proszę zwrócić uwagę aby Ashampoo WinOptimizer (AWO) nie kasował pliku
masystent.prv z katalogu C:\Program Files\mAsystent. O ile
macie Państwo włączoną obsługą Kosza Windows to w nim powinien
znajdować się plik masystent.prv, który można odzyskać
naciskając na nim prawy klawisz myszki i wybierając Przywróć.
Jeżeli AWO nie miał włączonej funkcji robienia kopii usuwanych plików
to niestety nie da się odzyskać danych prywatnych wprowadzonych do
mAsystenta bez korzystania ze specjalistycznych narzędzi do
odzyskiwania danych.
Patrz także pytanie: 55 oraz 77 i 78.
41) Kartka z kalendarza jest "przycięta" i
nie widać tego co pisze na dole.
Można ją jakoś powiększyć?
Tak. Proszę wyłączyć pasek wiadomości ustawiając się na nim prawym
klawiszem myszki lub przechodząc do Menu Widok -> Paski narzędzi.
42) Program zaczął strasznie wolno działać.
Np dodaje nowy termin a tu trzeba czekać z 10 sekund zanim wyświetli
okno. Co może być tego powodem?
Prawdopodobnie dysk na który przechowywane są wspólne dane (patrz w
Ustawieniach programu -> lokalizacja wspólnej bazy) nie jest w danym
momencie dostępny i mAsystent czeka ok. 10 sekund zanim zrezygnuje z
odczytywania wspólnych danych. Proszę sprawdzić czemu nie ma
dostępu do pliku mafirma.biz (np. wyłączony komputer,
który udostępniał katalog ze wspomnianym plikiem). Ewentualnie w
ustawieniach programu -> karta Przypominania należy
wyłączyć wszystkie przypomnienia dot. wspólnej bazy.
43) Korzystam z funkcji czasowego wyłączenia
komputera i w moim laptopie pojawia się komunikat teraz możesz
bezpiecznie wyłączyć komputer a komputer nie wyłącza się. W
stacjonarnym wszystko działa prawidłowo. Czy w laptopie nie może być
tak samo?
Oczywiście, że może. Standardowo program powinien wyłączać każdy
komputer. Proszę zapoznać się z tematami omawianymi na poniższych
stronach. Opisano tam co jest przyczyną problemu oraz pokazano
jak go rozwiązać.
http://support.microsoft.com/kb/810903/pl
http://forum.softmania.pl/archive/index.php/t-14154.html
http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=85435
Szukaj dalej rozwiązania w serwisie Google
44) W Menu Dodatki jest moduł do mass
mailingu dlaczego pole z jego nazwą jest wyświetlane na szaro i nie
można go uruchomić? Kiedy będzie dostępny
Program jest niedostępny z racji tego, że Szanowny Użytkownik nie
zainstalował AnoMaila w swoim komputerze. Proszę przejść na stronę
www.ANOMAIL.pl a następnie pobrać
i zainstalować program. Standardowo w Menu Dodatki jest
lista dodatkowych programów, które Użytkownik w razie potrzeby może
sobie sam doinstalować.
45) Mam Windows Vista Business i system nie
chce się zamykać gdy pracuje w nim asystent. Co robić?
W niektórych systemach z Windows Vista zanotowano nieprawidłową pracę
mAsystenta. Proszę przejść do Ustawień programu i
wyłączyć system komunikacji głosowej. Od tej pory wszytko powinno
działać tak jak powinno.
46) Rano miałem zaplanowanie spotkanie a
teraz jest wieczór i asystent co 30 minut przypomina mi o tym
spotkaniu. ja to wyłączyć?
Można np. w oknie przypomnienia wybrać aby dzisiaj nie przypominał
więcej o tym terminie lub zaznaczyć aby przypominał tylko o
zaplanowanej godzinie. W tym celu trzeba nacisnąć przycisk Na
dziś (widoczny na górze ekranu) a potem wybrać
Przypomnij o zaplanowanej godzinie. Od tej pory przypomnienie
pojawi się o zaplanowanej godzinie czyli w Pana przypadku nie będzie
się więcej pojawiało.
47) Czy
można jedno z pól w kontaktach zmienić na własne? Chciałbym wprowadzić
tam informacje o statusie klienta?
Tak można coś takiego zrobić. W tym celu proszę przejść do edycji
dowolnego kontaktu biznesowego i w Karcie Inne
kliknąć na etykiecie Pole użytkownika #1. To samo można
zrobić z Pole użytkownika #2 itd. Dzięki temu macie
Państwo 5 pól przeznaczonych na dowolne dane oraz opis użytkownika.
Nazwa którą wpiszecie Państwo w pierwszym polu będzie widoczna
w tabelce z kontaktami, dzięki czamu będzie można np. szybko
posortować listę kontaktów wg tego pola. Ewentualnie status klienta
można zapisać w polu Przynależność do grupy (patrz karta
Ogólne) np. wpisując Nowy klient.
48) Czy po
naciśnięciu minimalizuj program nie powinien zostać ukryty i pojawić
się przy zegarze Windows (tzw. Systray lub zasobnik systemowy)?
Można włączyć taką funkcję w Ustawieniach programu. W
Ustawieniach programu w Karcie Ogólne proszę zaznaczyć
aby program pracował w trybie ukrytym. Od tej pory po
naciśnięciu [x] w dowolnym oknie programu mAsystent zostanie ukryty i
będzie go można ponownie wyświetlić klikając dwa razy na ikonie
programu widocznej przy zegarze Windows. Do trybu ukrytego można
przejść także przez Menu Widok -> Ukryty tryb pracy.
49)
Gdzie włącza informacje o biorytmie, która pojawia się przy starcie
programu?
Należy przejść do ustawień programu (np. Menu Opcje ->
Ustawienia programu) i w karcie Ogólne zaznaczyć
"Przy starcie nie pokazuj biorytmu oraz okna powitalnego".
50) Chcę wpisać uniwersalny kod
aktywacyjny dla firm i wybieram z Menu Pomoc -> Aktywuj program...
wpisuje otrzymany kod i nic się nie dzieje po naciśnięciu przycisku
aktywacji. Co robić?
Ta sytuacja ma miejsce gdy użytkownik nie korzysta na co dzień z
programu Internet Explorer tylko z innego. Proszę zamknąć program
mAsystent. Uruchomić program Internet Explorer i przejść na stronę np.
www.google.pl. Następnie wpisać słowo test i nacisnąć przycisk
Szukaj.
Internet Explorer powinien wyświetlić jakiś komunikat
ostrzegawczy (mogą być różne). Należy go potwierdzić. Następnie
zamykamy przeglądarkę internetową i uruchamiamy program mAsystent. Od
tej pory już będzie można wpisać kod uniwersalny i po naciśnięciu
Aktywacja program zostanie aktywowany.
W razie dalszych problemów proszę o kontakt z producentem.
51) Nie mogę wpisać
uniwersalnego kodu aktywacyjnego dla firmy bo po wybraniu aktywuj
mAsystenta pojawia się puste okno. Jak rozwiązać ten problem?
Sytuacja dotyczy użytkowników korzystających z systemów Windows
95/NT/98. Proszę zaktualizować program Internet Explorer do wersji 6.0
(nawet jeżeli z niego nie będziecie korzystać). Internet Explorer 6
zawiera poprawki do Windows oraz komponenty niezbędne do pracy
mAsystenta.
52) Wypełniam ankietę i jak na
naciskam przycisk Wyślij to się nic nie dzieje. To samo dotyczy kodu
aktywacyjnego dla firm na komputerze w pracy.?
Sytuacja dotyczy użytkowników, którzy w swoim systemie
korzystają z przeglądarki internetowej innej niż Internet Explorer.
Proszę zamknąć mAsystenta. Uruchomić przeglądarkę Internet Explorer i
przejść na stronię www.msn.com. Następnie wpisać dowolne słowo do
wyszukania i nacisnąć Search. Następnie proszę zamknąć
przeglądarkę i uruchomić ją ponownie przechodząc pod adres
www.google.pl i wpisać dowolne słowo do szukania. Po naciśnięciu
Szukaj powinien pojawić się jakiś komunikat typu "Czy
korzystać z autouzupełniania". Należy wybrać Tak lub Nie
w zależności od potrzeb. Zamknąć Internet Explorera i uruchomić
mAsystenta. Od tego momentu już wszystko będzie ok.
53) Dostałem laptopa z Windows Vista. Czy mogę przenieść do niego dane z mAsystenta, który działa w
moim starym komputerze z Windows XP?
Tak. Żaden problem. Zaloguj się jako administrator w Windows Vista i
zainstaluj program mAsystent w profilu użytkownika czyli
C:\Document And Settings\Uzytkownik\mAsystent.
Następnie uruchom program i z Menu Plik wybierz
Baza danych -> Odczytaj wszystko z archiwum. Oczywiście
wcześniej w starym komputerze musisz wykonać operację odwrotną czyli
Menu Plik -> Baza danych -> Zapisz wszystko do archiwum.
Uwaga. Ewentualnie w systemie Windows Vista
można zainstalować program w Dokumentach użytkownika ale
wcześniej proszę zalogować się jako administrator.
54) Od kilku dni korzystam z
rozgłośni radiowych wbudowanych w mAsystenta i w komputerze w domu
wszystkie stacje mi grają bez problemu natomiast w pracy (komputer z
Windows XP Prof) niestety większość stacji milczy. Co może być tego
powodem?
Wygląda na to, że w komputerze w firmie brakuje Panu kodeka do
odtwarzania strumieni MP3. W związku z powyższym należy doinstalować
Fraunhofer MP3 Codec do odtwarzacza Windows Media Player ale
najprościej można zalogować się w pracy jako administrator i kliknąć
na stacji, która "milczy". Powinien pojawić się monit czy zainstalować
brakujący komponent. Po jego instalacji wszystko powinno być ok.
55) Czy ograniczenie ilości
kont poczty do dwóch jest tylko czasowe czy tez stale? Posiadam kilka
skrzynek poczty i niestety wprowadzanie kolejnych powoduje anulowanie
wcześniejszych.
mAsystent nie wprowadza żadnych ograniczeń co do ilości obsługiwanych
skrzynek e-mail. Jakieś zewnętrzne oprogramowanie typu System Security
blokuje możliwość dodawania nowych kont e-mail. Proszę tymczasowo
zablokować oprogramowanie do monitorowania systemu lub program
antywirusowy z którego aktualnie Pan korzysta. Następnie zamknąć i
uruchomić ponownie mAsystenta i spróbować wprowadzić kolejne konta.
Potem należy włączać kolejno systemy antywirusowe itp. aby zobaczyć
który z nich blokuje funkcje poczty mAsystenta. Po ustaleniu sprawcy
problemu należy w nim ustawić regułę wykluczeń tzn. ustawić aby nie
kontrolował programu mAsystent. Od tej pory powinno wszystko być ok.
Patrz także pytanie 40.
56) Czy w programie mAsystent
można zrobić kopię wszystkich danych?
Tak. Proszę przejść do Menu Plik -> Baza danych -> Utwórz kopię
bezpieczeństwa lub w Ustawieniach programu -> Karta Bezpieczeństwo
zaznaczyć aby mAsystent sam wykonywał okresowo kopię bazy z danymi
prywatnymi i/lub danymi wspólnymi.
57) Pracujemy z mAsystentem na
4 stanowiskach w sieci LAN. Na serwerze mamy wspólną bazę danych i
nagle po zawieszeniu się jednej kopii programu wszyscy pracownicy gdy
klikają na zakładkę "W" w kontaktach biznesowych pokazuje się
komunikat "Brak dostępu do bazy". Po kliknięciu na zakładce "A-Z"
wszystkie kontakty są widoczne. Jak rozwiązać problem?
Uszkodziła się baza danych zawierająca wspólne kontakty i trzeba ją
naprawić. Dlatego Proszę zakończyć pracę z mAsystentem na wszystkich
stanowiskach oprócz jednego. Na tym jednym należy przejść do
Menu Plik -> Baza danych i wybrać Kompaktuj bazę danych.
Od tej pory znowu wszystko wróci do normy. W razie dalszych problemów
można odzyskać kopię bazy przechodząc do Moje Dokumenty o ile
oczywiście w ustawieniach programu (Karta Bezpieczeństwo) włączyli
Państwo automatyczne przygotowywanie kopii bezpieczeństwa.
58) Ratunku! Jedna z osób w firmie
skasowała przez przypadek w kontaktach biznesowych całą grupę (prawie
500 klientów). Jak to odzyskać????
Jeżeli w mAsystencie włączono robienie kopii bezpieczeństwa bazy
biznesowej to w folderze Moje Dokumenty każdego pracownika
powinien być plik z kopią bazy firmowej. Można go wrzucić na
serwer zastępując stary plik i po kłopocie. Jeżeli kopia nie była
przygotowywana to jest duży problem. Aby uniknąć takiej sytuacji w
przyszłości to zawsze po wprowadzeniu ważnych zmian do bazy należy
przejść do Menu Plik -> Baza danych i wybrać
Utwórz kopię bezpieczeństwa.
59) Przez tydzień wasz program
działał bez zarzutu na 4 stanowiskach (Windows XP) i wspólnej bazie w
naszej sieci. Dziś zainstalowaliśmy go na następnym komputerze i nagle
program uszkodził się i z żadnego komputera nie można dostać się do
kontaktów biznesowych. Pisze "Brak dostępu do bazy". Co mamy teraz
zrobić?!
Po pierwsze należy sprawdzić czy wszyscy użytkownicy mają prawo (takie
samo) odczytu/zapisu/modyfikacji do katalogu/pliku (w sieci LAN), w
którym to przechowywany jest plik ze wspólną bazą. Prawdopodobnie
użytkownik z komp. 5 ma inne prawa niż pozostali i w przypadku gdy np.
dokonał modyfikacji pliku z wspólną bazą danych to nadał jej swoje
uprawnienia, których nie maja inni.
Podsumowując. Należy sprawdzić uprawnienia wszystkich do pliku, w
którym jest wspólna baza na dysku sieciowym. Następnie na jednym
komputerze wybrać Menu Plik -> Baza danych -> Kompaktuj bazę
biznesową. Plik zostanie naprawiony (utworzony na nowo) i
znowu będzie można korzystać z danych.
Patrz także pytanie 76 (bardzo ważne).
60) Bardzo podoba mi się radio,
które jest w mAsystencie ale czy można do niego przenieść ulubione
stacje z programu Winamp?
Oczywiście. Proszę uruchomić program Winamp i włączyć ulubione radio.
Następnie przejść do Menu File -> View file info. W
dalszej kolejności skopiować adres widoczny w oknie Stream Info Box.
Potem uruchamiamy mAsystent Radio i z Menu Rozgłośnie
wybieramy Dodaj nową.
61)
Gdzie jest radio w programie mAsystent?
Przejdź do Menu Narzędzia i
wybierz Radia internetowe. Jeżeli nie masz tego elementu
w Menu to pobierz aktualizację do mAsystenta. Jeżeli
pracujesz z mAsystentem w trybie ukrytym to dostęp do radia masz po
kliknięciu prawym klawiszem myszki na ikonie mAsystenta (przy zegarze
Windows) i wybraniu Serwisy internetowe -> Radio internetowe.
62)
Nie można zaimportować danych do nowego komputera z Windows Vista.
Wybieram Plik -> baza danych -> Odczytaj... i pojawia się błąd.
W 99% jest on spowodowany tym, że w komputerze do
którego chcesz zaimportować dane nie masz prawa do tworzenia nowych
plików w folderze C:\Program Files\mAsystent\. Zaleca się
instalację mAsystenta w systemie Windos Vista w katalogu
C:\Użytkownicy\TwójLogin\mAsystent. Od tego mementu nie będzie żadnych
problemów z importem, kompaktowaniem baz itp.
63)
Na co dzień korzystam z programu Outlook 2000 a mAsystent jak chce
zobaczyć podgląd wiadomości to otwiera ją w Outlook Express. Jak
zmusić mAsystenta aby otwierał listy w Outlooku?
Utwórz na Pulpicie Windows plik test.eml a
następnie ustaw się na nim prawym klawiszem myszki i wybierz
Właściwości. Następnie zaznacz, aby ten plik był otwierany w programie
Outlook 2000 i po kłopocie!
64)
Czy można jakoś synchronizować dane przez serwer internetowy gdyż moja
firma ma kilka oddziałów i chcielibyśmy w nich równocześnie pracować z
mAsystentem.
W wersji mAsystent 2007.170 jest taka możliwość.
W tym celu należy skorzystać z funkcji Synchronizacja bazy przez
e-mail. Funkcja ta
jest dostępna m.in. w Sekcji Poczta -> Wymiana bazy firmowej.
Ewentualnie można nacisnąć prawy klawisz myszki na kontakcie służbowym
i wybrać Wymiana danych przez serwer.
65)
Czy wysyłanie SMSów z programu jest płatne?
Nie! Wysyłka wiadomości SMS z programu mAsystent
2007 jest zupełnie darmowa!
66)
W komputerze w pracy gdy chce podejrzeć pocztę z poziomu programu
mAsystent cały czas pokazuje mi, że jest brak dostępu do modułu
obsługi poczty. Co jest nie tak?
Może być kilka przyczyn. Na przykład podczas
instalacji oprogramowanie antywirusowe/antyspamowe itp. mogło
zablokować (usunąć) plik maMAIL.dll, który odpowiedzialny jest za
wysyłkę poczty z mAsystenta. Proszę spróbować zainstalować mAsystenta
ponownie bez odinstalowywania obecnej wersji. Dane, które Państwo
wprowadziliście do programu będą nienaruszone! W trakcie ponownej
instalacji proszę sprawdzić czy antywirus nie zablokował pliku
maMAIL.dll.
67)
po pokazaniu się programu jako paska z wiadomościami na górze ekranu
nie wiadomo jak to rozwinąć do pełnego okna. Jedyna technika to
zabicie procesu w systemie. Jak rozwiązać problem?
Proszę odczekać 5 sek. aż pasek pojawi się
ponownie na górze ekranu. Następnie DOKŁADNIE najechać myszką (lewy
górny róg) na ikonę czerwoną [x] Zamknij i po kłopocie.
68)
Często pracuję poza siedzibą firmy. Czy mogę jakoś pobierać dane do
mAsystenta przez Internet?
Tak. Do tego służy między innymi funkcja o
nazwie Wymiana danych przez e-mail, która umożliwia wysłanie
bazy danych na dowolne konto pocztowe a potem zaimportowanie jej do
programu mAsystent. Jedyne wymaganie to założenie konta pocztowego
przez które realizowane będzie synchronizacja danych.
69)
Czy dane firmowe, o których pisze w punkcie 68 trafiają na serwer
producenta programu mAsystent? Jeżeli tak to czy są bezpieczne?
Państwa dane w żadnym razie nie trafiają do
mnie! Jeżeli założycie Państwo konto pocztowe do wymiany danych na
swoim serwerze pocztowym to zaszyfrowane dane w postaci specjalnego
listu będą przechowywane na koncie e-mail i będą tak bezpieczne jak
Państwa korespondencja przychodząca na skrzynkę e-mail.
70)
Dlaczego po wysłaniu bazy danych z mojego komputera w pracy na serwer
u innych pracowników pojawia się komunikat, że bazy nie ma na serwerze
i dopiero nieraz po godzinie mogą z takiej bazy korzystać?
To nie wina programu mAsystent tylko opóźnień
z dostarczeniem poczty na Państwa konto pocztowe. Proszę skontaktować
się z Państwa administratorem w celu ustalenia przyczyny opóźnień.
71)
Czy można całą grupę z kontaktów biznesowych przekazać do Excela?
Tak można to wykonać ustawiając się na danej grupie i naciskając prawy
klawisz myszki. Następnie wybieramy Eksportuj grupę do pliku CSV...
a potem otwieramy utworzony plik w programie Excel.
Zobacz
także pytanie 82.
72) Jak długo program będzie
bezpłatny i czy po wprowadzeniu płatnej wersji będzie można odzyskać
dane używane w wersji bezpłatnej bez wnoszenia jakiejkolwiek opłaty?
Program mAsystent 2007 jest i zawsze będzie bezpłatny. Nie ma i nie
będzie miał żadnych ograniczeń zwłaszcza takich, które będą powodowały
utratę danych użytkownika lub niemożność korzystania z nich!
73) Po włączeniu Czarodzieja
program mAsystent zamyka się automatycznie a Windows Vista wyświetla
okno błędu. Czy to normalne zachowanie programu w Windows Vista?
Oczywiście że NIE! Proszę upewnić się czy oprogramowanie antywirusowe
lub firewall nie blokuje normalnej pracy plikowi masystent.exe. Należy
zezwolić programowi mAsystent na normalną pracę np. dodając regułę
(wyjątek) do swojego programu antywirusowego lub innego oprogramowania
kontrolującego system.
74) Po kilku dniach
użytkowania, wszystkie wprowadzone dane zniknęły :-(. Niestety jeszcze
nie skorzystałem z opcji archiwizacji bazy danych (poczytałem o tym
dopiero teraz). Co robić w tej sytuacji?
Po pierwsze nie należy wpadać w panikę gdyż dane same nie znikają. Po
drugie najczęstszą przyczyną rzekomego znikania danych w systemach
Windows XP/Vista jest to, że uruchamiacie Państwo program mAsystent np.
na koncie użytkownika innego niż ten, który instalował lub ostatnio
pracował z programem. Proszę upewnić się czy zalogowany użytkownik ma
pełny dostęp (odczyt/zapis/modyfikacja) do plików i katalogu, w którym
zainstalowano mAsystenta zwłaszcza do plików mAsystent.dat i
mafirma.biz.
Patrz także pytanie 59. Ponadto w systemach Windows XP/Vista zaleca się instalację
programu w lokalizacji, którą przedstawiono w sekcji
DOWNLOAD.
Ponadto przejdź do Menu Pomoc -> Tematy pomocy i
zainteresuj się tematem: Instalacja na wielu stanowiskach.
75) W kontaktach biznesowych w
zakładce Inne stworzyłem sobie pole REGON. W związku z tym czy można
wyszukiwać kontakty wg tego pola?
Tak oczywiście. Proszę zainteresować się funkcją filtrowania kontaktów
wg pola użytkownika czyli REGON. Ewentualnie można sortować rekordy w
tabeli naciskając myszką na nagłówku tabeli z polem użytkownika.
76) Znikają mi dane z mAsytenta a potem pojawiają się
same w Windows Vista. Program mam zainstalowany w C:\Program Files\masystent
i jestem administratorem tego komputera.
Po pierwsze w Windows Vista zaleca się instalację programu w
C:\Użytkownicy\TwojeImię\mAsystent. Natomiast jeżeli jakiś użytkownik
chce nadal korzystać z programu zainstalowanego w C:\Program Files\mAsystent
to musi liczyć się z tym, że jeżeli w systemie Windows Vista włączona
jest Kontrola Uprawnień Użytkownika (UAC) to Windows nie pozwoli na
zapis danych w tym katalogu (zapisze wszystko w c:\users\username\appdata\local\virtualstore). W gruncie rzeczy chodzi o to, że jeżeli
włączy się Kontrolę Uprawnień Użytkownika to Windows Vista tworzy tzw.
wirtualny dostęp do katalogu Program Files... i wszystko działa
poprawnie w mAsystencie dopóki nie wyłączy się Kontroli Uprawnień
Użytkownika, bo wtedy Windows Vista przywraca prawdziwą zawartość
katalogu mAsystent i to co zostało wprowadzone do mAsystenta
poprzednio nie jest widoczne. Co można zrobić aby znowu mieć dostęp do
danych z Asystenta? Włączyć funkcję UAC (Jak
włączyć/wyłączyć UAC?).
Podsumowując. W zależności od włączonej (lub wyłączonej) Kontroli
Uprawnień Użytkownika system Windows Vista daje dostęp do różnej
zawartości katalogu C:\Program Files\mAsystent i stąd problemy.
Dlatego należy zdecydować się czy korzystacie Państwo z UAC czy też
nie. Korzystając naprzemiennie z UAC pracujecie tak jakby na dwóch
kopiach programu mAsystent bez znaczenia czy macie uprawnienia
administratora czy też nie. Taka jest specyfika Windows Vista.
77) Pracuję z Windows Vista
ale chcę dokonać formatu dysku i przenieść wszystkie dane z mAsystenta
do nowego systemu. Jak to zrobić aby nie stracić danych?
Przede wszystkim należy przejść do Menu Plik -> Baza danych -> Zapisz
wszystko do archiwum. Następnie wskazać np. dysk Pendrive aby zapisać
wszystkie prywatne dane wprowadzone do mAsystenta. Ponadto jeżeli
korzystacie Państwo z danych biznesowych typu Kontakty biznesowe,
Zadania służbowe itp. to są one przechowywane w pliku mafirma.biz,
który domyślnie znajduje się w C:\Program Files\mAsystent\. Ten plik
także należy skopiować na dysk np. Pendrive ale jeżeli używacie Państwo Kontroli Uprawnień Użytkownika (UAC)
w systemie Windows Vista (domyślnie włączona funkcja) to pliku
masystent.biz NIE NALEŻY KOPIOWAĆ Z C:\Program Files\mAsystent\ tylko
z c:\users\PanstwaLogin\appdata\local\virtualstore gdyż tam właśnie
Windows Vista przechowuje pliki, które zapisywane są przez programy.
Zobacz
Jak włączyć/wyłączyć UAC?
Na przyszłość należy instalować mAsystenta w c:\users\TwojLogin\mAsystent
lub umieszczać bazę mafirma.biz w innej lokalizacji niż C:\Program
Files\mAsystent.
Patrz także pytanie 83
78) Czy jest jakiś
prostszy sposób zarchiwizowania wszystkich danych z programu mAsystent
aby nie trzeba było wykonywać tych wszystkich czynności
przedstawionych w punkcie 77.
Tak jest taka możliwość. Proszę przejść do
Menu Plik -> Baza danych -> Archiwizuj wszystko. mAsystent utworzy
zaszyfrowaną kopię wszystkich danych w katalogu Moje Dokumenty.
Ponadto zaleca się włączenie w ustawieniach
mAsystenta (Zakładka Bezpieczeństwo) aby program automatycznie
wykonywał kopię danych i w razie jakichkolwiek problemów będzie można
odzyskać wszystkie informacje wprowadzone do programu gdyż znajdą się
w katalogu Moje dokumenty (lub Dokumenty w Windows Vista).
Patrz także pyt. 80 oraz zobacz
jak
włączyć lub wyłączyć ochronę konta użytkownika (UAC) w systemie
Windows Vista?
79) Zainstalowałem
program w Windows XP. Mam uprawnienia administratora a i tak nie chce
się uruchomić informując, że brakuje jakiegoś pliku. To nie powinno być
tak, żeby taka rzecz jak po prostu instalacja programu odbywała się z
problemami.
Oczywiście zgadzam się z tym ale powodzenie
instalacji zależy od wielu czynników. Najczęstszą przyczyną problemu w
Pana przypadku jest korzystanie z programów, które blokują możliwość
prawidłowej instalacji mAsystenta np. Spyware Terminator lub Windows
Defender. Aby rozwiązać problem na czas instalacji proszę zablokować
powyższe programy lub zezwolić instalatorowi mAsystenta aby umieścił
niezbędne komponenty w Pana systemie!
Zobacz także
jak
włączyć lub wyłączyć ochronę konta użytkownika (UAC) w systemie
Windows Vista?
80)
Reinstalowałem cały system Windows XP ale zrobiłem wcześniej kopię
danych i w Moich Dokumentach utworzyły się dwa pliki mafirma.kopia.biz
oraz masystem.kopia.prv. Wgrałem masystenta tym razem na Pendrive i
zaimportowałem baze masystent.kopia.prv ale niem wiem jak wgrać
mafirma.kopia.biz.
Proszę umieścić plik mafirma.kopia.biz na
pendrive'ie. Można nadać mu dowolną nazwę kontakty.biz (lub zostawić
taka jaka jest) i w Ustawieniach mAsystenta wskazać gdzie jest baza
biznesowa np. F:\kontakty.biz (gdzie F:\ oznacza pendrive'a)
81) Zainstalowalem
mAsystenta na pendrive'ie i po podłączeniu dysku do komputera z
Windows Vista system informuje że nie ma pliku mamail.dll i nie mogę
korzystać z modułu pocztowego w mAsystencie. Jak podłączę pena do
Windows XP to wszystko jest ok. Jak rozwiązać problem?
Proszę zablokować lub wyłączyć tymczasowo
ochronę konta użytkownika (UAC) w systemie Windows Vista (patrz Panel
sterowania -> Konta użytkowników). Następnie uruchomić plik
!RegDll.bat, który powinien znajdować się na pendrive'ie.
Po tej czynności można włączyć ponownie ochronę i wszystko będzie
działało jak powinno!
Zobacz
jak
włączyć lub wyłączyć ochronę konta (UAC)?
82) Czy można wszystkie
kontakty z Excela skopiować do mAsystenta?
Tak oczywiście. Proszę arkusz z kontaktami w
programie Excel zapisac w formacie CSV a następinie przejść do
mAsystenta i wybrać sekcję Kontakty służbowe (biznesowe). W dalszej
kolejności należy nacisnąć prawy klawisz myszki i wybrać Import
kontaktów -> Książka w formacie CSV. Następnie należy postępować
zgodnie z tym co wyświetli kreator importu.
Zobacz
także pytanie 71.
83) Baza z kontaktami
biznesowymi skopiowana do innego komputera jest pusta. Co zrobic, abym
mógł używać danych firmowych na innym komputerze?
W systemach Windows 9x/XP wystarczy skopiować
plik mafirma.biz na inny komputer i w ustawieniach mAsystenta wskazać
gdzie ten plik został skopiowany. Natomiast w przypadku Windows Vista
gdy użytkownik ma włączoną funkcję Ochrony Konta Użytkownika (UAC)
aktualny plik z danymi nie jest przechowywany w katalogu
C:\Program Files\mAsystent tylko znajduje się w C:\Users\TwojLogin\AppData\Local|VirtualStore\Program
Files\mAsystent i z tej lokalizacji należy go skopiować na
inny komputer.
84) Dlaczego w radiu
internetowym z mAsystenta przestał grać mi RFM? Inne stacje grają
bez problemów a po wybraniu RMF FM pojawia się komunikat gotowy I
jest cisza?
Proszę pamiętać, że ilość osób słuchających
określone radio w danym czasie jest ograniczona np. tylko 500 osób
może słuchać daną rozgłośnie równocześnie. W związku z tym proszę
spróbować wybrać to radio ponownie o innej potrze.
85) W pracy dodałem do
ulubionych stacji radiowych kilka fajnych rozgłośni czy można je
jakoś skopiować aby móc ich słuchać w domu?
Tak. Służy do tego funkcja Menu Plik ->
Udostępnianie -> Eksport stacji. Na drugim komp. należy
wybrać analogicznie Import stacji.
86) Dlaczego od wczoraj
nie gra moja ulubiona stacja radiowa w programie mAsystent radio?
Jeżeli inne rozgłośnie są odtwarzane bez problemu
to prawdopodobnie Państwa stacja przestała nadawać lub zmieniła
adres. Proszę z Menu Rozgłośnie wybrać Pokaż
katalog stacji i odszukać nowy adres ulubionego radia, z
którym są obecnie problemy.
87) Pobrałem najnowszą
wersję radia internetowego i mój program antywirusowy informuję, że
maRADIO2007.exe zawiera jakiegoś podejrzanego wirusa. Czy to prawda?
Oczywiście, że NIE!
Żaden z moich programów nie zawiera wirusów! Jest to fałszywy alarm
związany z tym, że Radio internetowe łączy się z Internetem i pobiera
dane o rozgłośniach radiowych. Dlatego niektóre programy antywirusowe
mogą sygnalizować "Podejrzany plik". Spokojnie można zignorować ten
komunikat. Raz jeszcze podkreślam, że mój program nie zawiera żadnego
szkodliwego oprogramowania. Ponadto został podpisany cyfrowo aby móc
zweryfikować czy ktoś nie wprowadził do niego jakiś modyfikacji.
Zalecam sprawdzenie pliku maRADIO2007.exe wiodącymi programami
antywirusowymi takimi jak NOD32,
Dr.WEB, Kaspersky, McAfee itp., które nic nie
wykrywają.
Patrz także:
Sprawdź plik maRADIO2007.exe skanerem online: NOD, Kaspersky, McAfee,
DrWeb, Panda itp.
Zagadnienia pokrewne: