Profesjonalny a zarazem w pełni darmowy program typu PIM (Personal Information Manager) z modułem CRM (Customer Relationship Management)

WprowadzeniePierwsze krokiSamouczki

DownloadWsparceKontakt

 

 Gwarancja bezpiecznego kodu

Warunki licencjiFunkcje programuAnkieta badawczaAktywacjaPytania i problemy
 

 Centrum najczęstszych pytań i pomocy do programu (tzw. faq)               Ostatnie zmiany: 2009-12-03 09:43

Witam Państwa w sekcji z najczęstszymi pytaniami do programu. W tym miejscu znajduje się lista najczęściej zadawanych pytań przez użytkowników programu. Ten dział na bieżącą jest aktualizowany (najnowsze pytania są na końcu strony) dlatego zawsze przed kontaktem z producentem warto tu zajrzeć bo być może ktoś wcześniej już spotkał się z tym samym problemem co Państwo.

W przypadku gdy nie znajdziecie odpowiedzi na swoje pytanie wtedy dopiero można skorzystać z pomocy technicznej dostępnej po naciśnięciu karty Wsparcie widocznej w górnej części ekranu. Najnowsze pytania znajdują się na dole listy!

1) Administrator zablokował mi dostęp do programu Internet Explorer i w związku z tym nie mogę wypełnić ankiety a tym samym aktywować programu w moim komputerze. Co w takim przypadku zrobić?
Należy wypełnić
ankietę badawczą dla osób prywatnych (korzystając z programu FireFox, Opera itp.) podając w niej numer kopii mAsystenta  widoczny w kolorze czerwonym w Menu Pomoc -> O Programie. Producent na podany adres e-mail prześle Państwu kod aktywacyjny, który umożliwi aktywację programu bez dostępu do Internet Explorera.

Patrz także pytanie numer 50, 51 i 52.


2) Czy program wyświetla reklamy dopóki się za niego nie zapłaci?
Nie. mAsystent jest darmowym programem rozpowszechnianym na licencji freeware więc nie ma potrzeby za niego płacić. Co więcej nie wyświetla żadnych reklam ani nie zawiera żadnych innych funkcji określanych mianem adware lub spyware!


3) czasami wysyłam z menu plik -> Wyślij plan dnia grafik moich zajęć i w załączniku takiego maila pojawia się tajemniczy plik plan.vcs. co to jest za plik?
To jest plik planu dnia (vCalednar) dzięki, któremu odbiorca może dodać Twój plan dnia do swojego kalendarza w programie Outlook lub telefonie komórkowym!


4) co godzinę program mówi mi która jest godzina? czy można wyłączyć ten komunikat?
Tak. Proszę przejść do Ustawień programu i wybrać kliknąć zakładkę Komunikacja głosowa a następnie odznaczyć pole "Informuj werbalnie, która jest godzina...". W razie konieczności można zmienić głos programu na damski lub w ogóle zrezygnować z komunikacji głosowej. W tym celu odznacz pole "Korzystaj z technologii Interactive Voice Response..."


5) gdzie ustawia się wyłączenie komputera i czy wyłączy komp. jeżeli będzie zalogowany ktoś inny?
Kliknij ikonę budzika widoczną na Pasku narzędzi programu mAsystent (Menu Widok -> Paski narzędzi). Następnie zaznacz pole "Czasowy wyłącznik komputera"  i przesuń suwak wskazując po ilu minutach komputer ma zostać wyłączony! mAsystent wyłączy komputer nawet wtedy gdy ktoś inny będzie zalogowany w systemie!


6) Czy dane prywatne wprowadzane do modułu Skarbiec są bezpieczne?
Tak. Cała baza danych, w której mAsystent przechowuje informacje jest szyfrowania i nie da się jej podejrzeć zewnętrznym programem. Ponadto dane zabezpieczone są na 4 poziomach. Pierwszy poziom to szyfrowanie treści wprowadzonej do Skarbca. Drugi dotyczy szyfrowania pliku na dysku. Trzeci to dostęp do programu na hasło. Ostatni poziom bezpieczeństwa gwarantuje, że do prywatnych danych (loginy, hasła, PINy itp.) nikt nie uzyska dostępu jeżeli nie poda hasła do Skarbca, które może być inne niż hasło dostępu do programu.


7) Korzystam z masystenta w pracy ale chciałbym mieć dostęp do tych samych danych w domu. można je jakoś skopiować?
Tak. W komputerze firmowym proszę uruchomić program i przejść do Menu Plik a następnie wybrać Baza danych -> Zapisz wszystko do archiwum i wskazać lokalizację np. dysku przenośnego Pendrive. W domu należy czynność powtórzyć wybierając z Baza danych -> Odczytaj dane z archiwum. Proszę pamiętać, że jeżeli baza została zabezpieczona hasłem to bez jego znajomości nie będzie można skorzystać z pobranych w ten sposób danych.

Patrz także punkt 78


8) Koleżanka wprowadziła do swojego kalendarza wszystkie dane ważnych spotkań w naszej firmie. Jak je skopiować na mój komputer?
W komputerze koleżanki proszę przejść do Menu Plik -> Praca grupowa a następnie wybrać Udostępnij terminy prywatne... Po zapisaniu terminów na dyskietce w Pana komputerze należy analogicznie powtórzyć czynność wybierając Menu Plik -> Praca grupowa -> Importuj.


9) Czy z programu masystent można skopiować wybrane terminy do telefonu komórkowego?
Jest taka funkcja. Najprościej wystarczy kliknąć dwa razy na danym terminie lub zadaniu a następnie nacisnąć przycisk Eksportuj. Program utworzy plik w formacie vCalednar, który można wysłać do telefonu lub palmtopa.


10) Czy można program masystent zainstalować na pendrive'ie?
Tak ale podczas instalacji należy wybrać opcję instalacji przenośnej. Dzięki temu wszystkie niezbędne pliki do pracy programu zostaną skopiowane na Państwa dysk. W związku z tym będzie można używać programu mAsystent na dowolnym komputerze (z systemem Windows 9x/XP/Vista), do którego można podłączyć dysk USB. W niektórych przypadkach pierwsze uruchomienie programu z dysku przenośnego może wymagać praw administratora w systemie Windows (patrz plik !RegDll.bat). Pamiętaj także, aby uruchamiać program z pendrive'a korzystając z pliku !PenDrive.bat lub wpisując E:\masystent.exe /portable (gdzie E:\ to oznaczenie dysku USB).

Zobacz także jak włączyć lub wyłączyć ochronę konta użytkownika (UAC) w systemie Windows Vista?


11) Chciałabym umieścić program księgowy na pasku skrótów. jak to zrobić?
Proszę przejść do ustawień programu mAsystent i w karcie Skróty do programów wskazać lokalizację własnego programu oraz wpisać ewentualnie nazwę, która ma pojawić się na pasku skrótu. Aby usunąć program z sekcji Skróty, w Ustawieniach programu -> Karta Skróty do programów wystarczy usunąć jego nazwę oraz lokalizację.


12) Kiedyś program działał prawidłowo a teraz klikam na ikonie z pulpitu i nic się nie dzieje!
Program prawdopodobnie uruchamia się w tzw. trybie ukrytym czyli proszę odszukać ikonę mAsystenta przy zegarze Windows. Następnie należy dwa razy kliknąć na ikonie asystenta lub nacisnąć prawy klawisz myszki. W razie konieczności w ustawieniach programu można wyłączyć uruchamianie programu w trybie ukrytym.


13) Jak włączyć hasło dostępu do programu abym tylko ja miał do niego dostęp!
Uruchom program i przejdź do Menu Opcje i wybierz Autoryzacja użytkownika. Po włączeniu hasła należy zapisać je w bezpiecznym miejscu gdyż zgubienie go spowoduje, że nie będziecie Państwo mieli możliwości dostępu do swoich danych i będzie trzeba je ponownie wprowadzić.


14) Od jakiegoś czasu program działa strasznie wolno!
Przejdź do Menu Plik i wybierz Baza danych -> Kompaktuj prywatą oraz Kompaktuj firmową bazę danych. Te czynności powinny zoptymalizować szybkość dostępu do bazy. Ponadto upewnij się czy dysk lub dyski na których znajdują się dane nie potrzebują defragmentacji!


15) Jaka jest różnica między poleceniami Utwórz kopię bezpieczeństwa a zapisz wszystko do archiwum?
Funkcja Utwórz kopię bezpieczeństwa (dostępna w Menu Plik -> Baza danych) tworzy domyślnie w folderze Moje dokumenty kopię wszystkich danych (zarówno prywatnych jak i firmowych) i stosuje się ją na wypadek awarii komputera. Najlepiej gdy folder Moje dokumenty znajduje się na innym dysku niż program mAsystent. Natomiast polecenie Zapisz wszystko do archiwum tworzy kopię tylko i wyłącznie prywatnych danych w lokalizacji podanej przez użytkownika. Dzięki tej funkcji można na przykład przenosić dane z komputera domowego do komputera firmowego lub na odwrót.


16) miałem wirusa i musiałem sformatować dysk. jak teraz odzyskać dane, które były archiwizowane?
Jeżeli chodzi o dane prywatne to należy przejść do Menu Plik i wybrać Baza danych a następnie Odczytaj dane z archiwum! Odnośnie danych z bazy firmowej, trzeba przejść do Ustawień programu i wskazać gdzie na dysku sieciowym w firmie znajduje się plik mafirma.biz. Dodatkowo plik mafirma.biz powinien znajdować się w folderze Moje dokumenty w komputerze każdego pracownika, który wykonał kopię bezpieczeństwa samodzielnie lub automatycznie (funkcja włączona w Ustawieniach programu).


17) Czy na pewno nikt nie odzyska danych z pliku skasowanego przez funkcję niszczarka dokumentów?
Po zastosowaniu tej funkcji plik jest bezpowrotnie niszczony. Producent mAsystenta testował funkcję niszczarki w połączeniu ze specjalistycznymi programami do odzyskiwania danych i żadnemu z nich nie udało się odzyskać zawartości pliku usuniętego przy pomocy funkcji Plik -> Niszczarka dokumentów.


18) Zaraz po zainstalowaniu programu zone alarm wykrył mi keylogger w pliku mamail.dll czy to znaczy, że masystent zawiera wirusa?
Nie. Jest to fałszywy alarm, który należy zignorować. Problem został zgłoszony do firmy Check Point - producenta Zone Alarm. Zaktualizuj program ZoneAlarm, aby w przyszłości nie otrzymywać takiego komunikatu. Plik maMAIL.dll zawiera moduł obsługi wysyłania/odbierania wiadomości e-mail z programu mAsystent. Jeżeli nadal nie wierzysz, że moduł nie zawiera żadnego szkodliwego oprogramowania to możesz go usunąć, ale tym samym wyłączysz obsługę wysyłki/odbioru wiadomości e-mail z programu mAsystent.

Patrz także pytanie 81.


19) Dlaczego w grafiku dnia pokazują mi się terminy na 3 dni do przodu?
Bo tak szanowny użytkowniku wybrałeś sobie w Ustawieniach programu (patrz zakładka Przypomnienia). Aby komputer pokazywał wydarzenie tylko z danego dnia należy w Ustawienia -> Przypominanie -> wybrać Dni przed terminem -> W danym dniu oraz Dni po terminie -> Do dnia wydarzenia!


20) Czy można używać program Masystent do rejestracji zapytań od klientów?
Tak jest taka możliwość. W module Kontaktów biznesowych należy dodać nowy kontakt i nazwać go np. REJESTRACJA PYTAŃ KLIENTÓW, a następnie jak zadzwoni klient lub napisze maila to należy ustawić się na REJESTRACJA PYTAŃ KLIENTÓW i po naciśnięciu prawego klawisza myszki wybrać Nowa sprawa. W oknie, które wyświetli się należy opisać pytanie i przyporządkować do określonej kategorii np. pytanie o ofertę! Dostęp do wszystkich pytań uzyskacie Państwo np. przechodząc do Historia kontaktów i wybierając kontakt REJESTRACJA ZAPYTAŃ KLIENTÓW.


21) Prowadzę gabinet dentystyczny. Czy można używać programu do rejestracji pacjentów, przypominania im o wizytach itp.?
Tak. Proszę zainteresować się modułem CRM (Historia kontaktów). Do bazy biznesowych kontaktów należy dodać pacjenta. W karcie "Przypomnienie" można wpisać datę następnej wizyty. W danym dniu komputer przypomni Państwu o wizycie danego pacjenta. Co więcej każda wizyta to nowa sprawa, którą dodaje się dla danego kontaktu. Dzięki temu mAsystent będzie pamiętał wszystkie wizyty danej osoby. Dostęp do historii wizyt uzyskacie Państwo wybierając m.in. sekcję "Historia kontaktów".


22) Chcielibyśmy korzystać z mAsystenta na 4 komputerach w firmie używając tej samej bazy klientów. Czy jest taka możliwość?
Oczywiście. Program do tego właśnie służy. Po pierwsze należy zainstalować program na każdym komputerze z osobna. Następnie z jednego komputera trzeba skopiować plik mafirma.biz (który znajduje się domyślnie w C:\Program Files\mAsystent) i umieścić go na dysku (w sieci LAN), do którego mają dostęp wszyscy pracownicy. W tym pliku będzie przechowywana między innymi baza klientów. W dalszej kolejności na każdym z komputerów w ustawieniach programu mAsystent należy wskazać lokalizację pliku mafirma.biz. Od tej pory wszyscy będą mogli pracować na wspólnych danych, co oznacza, że jeżeli jeden pracownik wprowadzi klienta do bazy to wszyscy inni też będą go widzieli u siebie w komputerze!


23) Dziś po uruchomieniu programu wyświetla się komunikat "BRAK DOSTĘPU DO FIRMOWEJ BAZY DANYCH". CO ROBIĆ?
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy ma Pan/Pani dostęp do dysku sieciowego, na którym jest baza firmowa. Proszę przejść do Mój Komputer i zobaczyć czy dysk sieciowy jest widoczny na liście. W dalszej kolejności należy kliknąć ikonę Ustawienia na pasku narzędzi programu mAsystent i sprawdzić czy Lokalizacja wspólnej bazy danych jest prawidłowa. Jeżeli nadal nie ma dostępu do bazy to oznacza, że plik został uszkodzony i mAsystent nie może go otworzyć. Jeżeli włączyli Państwo tworzenie kopii bezpieczeństwa to w Moje Dokumenty jest kopia bazy, która należy umieścić w miejscu uszkodzonego pliku.


24) Czy program będzie mi przypominał o urodzinach i imieninach moich kluczowych klientów?
Tak. Wprowadzając dane klienta do bazy firmowej zaznacz, aby komputer przypominał o imieninach i/lub urodzinach klienta. Ewentualnie możesz dodać wybranego klienta do terminów rocznicowych. Aczkolwiek rocznice dot. wydarzeń (np. ślub, data pierwszej randki itp.) a nie osób.


25) Cały czas w polu obsługa ważnego klienta widniały moje dane a dziś widzę tam dane mojego kolegi! co jest nie tak?
Wszystko jest w najlepszym porządku. Prawdopodobnie Pana kolega wprowadził jakieś zmiany do danych klienta i program mAsystent uznał, że ta osoba przejęła obsługę Państwa klienta. Teraz wystarczy, aby na wybranym kliencie nacisnął Pan prawy klawisz myszki i wybrał Edytuj kontakt a następnie nacisnął przycisk Zmień. Od tej pory wszystko będzie tak jak poprzednio
.


26) Dużo klientów pozyskuję drogą e-mailową. Czy można bezpośrednio z przychodzącej poczty dodawać osoby do bazy danych programu masystent?
Tak. Można to wykonać na kilka sposobów. Najprostszy jest taki, że ustawiamy się w sekcji Konta pocztowe i wybieramy, z którego konta należy pobrać pocztę. W dalszej kolejności ustawiamy się myszką na e-mailu od osoby, którą chcemy dodać do bazy danych i wybieramy Wykonaj działanie -> Dodaj nadawcę...
.


27) Adresy klientów mamy na 3 komputerach w programie outlook ? Czy można je przenieść do programu masystent tak aby wszyscy pracownicy mieli do nich dostęp?
Oczywiście. Na każdym z komputerów w programie mAsystent należy przejść do sekcji Kontakty biznesowe. Następnie nacisnąć prawy klawisz myszki i wybrać Import kontaktów z Książki adresowa (WAB). Na koniec zaznaczacie kontakty do importu i naciskacie przycisk Importuj.


28) W firmie mamy nowy system CRM. Czy z programu masystent można skopiować wszystkie kontakty do naszego systemu?
Tak. Proszę zainteresować się funkcją eksportu danych (Menu Plik -> Praca grupowa -> Udostępnij - Kontakty). Kontakty można wyeksportować także do powszechnie akceptowalnego standardu CSV (ang.
Comma Separated Values - wartości rozdzielone przecinkiem) dzięki czemu nie powinno być żadnych problemów z ich pobraniem do innego programu. W razie konieczności mAsystent potrafi zapisywać dane w formacie formacie XML (ang. Extensible Markup Language).


29) Czy można wysłać grafik zajęć na dany dzień do kilku pracowników równocześnie?
Tak. Należy przejść do Planu dnia i wybrać odpowiedni dzień. Następnie wystarczy z menu Plik wybrać Wyślij Plan dnia... i wskazać do kogo ma być wysłany.


30) na planie dnia komputer pokazuje terminy a jak chce przesłać grafik to informuje, że nie ma terminów do wysłania. o co tu chodzi?
Na planie dnia pojawiają się terminy spotkań zajęć itp., które można wysłać. Widoczne są także przypomnienia o imieninach, urodzinach osób z bazy danych. Tych informacji nie można przesłać poprzez menu Plik -> Wyślij plan zajęć.


31) Korzystam z Windows 98 ze wszystkimi poprawkami ale nadal nie mam dostępu do wysyłania i odbierania poczty bezpośrednio z programu mAsystent?
Niestety w systemach Windows 95/98/Me/NT nie ma dostępu do tej funkcji. Jedynie użytkownicy nowszych systemów mogą z niej skorzystać.


32) Podobno program pokazuje na bieżąco ile mam wolnego miejsca na dysku oraz ile pamięci RAM?
Tak. Ilość wolnej pamięci RAM oraz wolne miejsce na dysku systemowym pokazywane są w ukrytym trybie pracy po najechaniu myszką na ikonę mAsystenta widoczna przy zegarze Windows. Aby włączyć tryb ukryty w głównym oknie programu przejdź do Menu Widok i wybierz Ukryty.


33) Czcionki na pasku narzędzi są niewyraźnie. Czy można jakoś temu zaradzić?
Tak. W systemie Windows XP należy włączyć wygładzanie czcionek ekranowych czyli przejść do Panelu Sterowania -> Ekran ->Karta Wygląd ->Efekty i wybrać ClearType jako metodę wygładzania czcionek.


34) Podczas uruchamiania programu pojawia się komunikat że nie można otworzyć pliku mAsystent.dat gdyż Plik jest już otwarty do wyłącznego użytku przez innego użytkownika lub potrzebne jest zezwolenie na oglądanie jego danych.
Ten błąd występuje najczęściej w przypadku gdy użytkownik nie ma prawa zapisu do katalogu, w którym znajduje się program. Aby rozwiązać problem należy nadać użytkownikowi pełne prawa do katalogu z programem czyli do C:\Program Files\mAsystent (czytaj: Jak to zrobić)  lub odinstalować program i zainstalować go ponownie ale w profilu użytkownika czyli w
C:\Documents and Settings\Uzytkownik.

Identyczny komunikat błędu występuje w systemach Windows 2000/XP/Vista w przypadku gdy jeden użytkownik ma uruchomiony program a drugi na tym samym komputerze próbuje ze swojego konta uruchomić mAsystenta, który już działa na koncie innego użytkownika. rozwiązaniem problemu jest instalacja programu dla każdego z użytkowników osobno czyli program trzeba zainstalować w profilach użytkowników tzn. C:\Documents and Settings\Uzytkownik1, potem C:\Documents and Settings\Uzytkownik2 itd.


35) Nie mam niektórych polskich znaków w programie pomimo, że mam polskiego windowsa!
Ten problem dotyczy systemów Windows 95/98/NT. Zainstaluj najnowsze aktualizacje do systemu lub przynajmniej zaktualizuj program Internet Explorer do wersji 6!

Natomiast w przypadku braku polskich znaków w systemie Windows XP przejdź do Panel Sterowania -> Opcje regionalne i językowe i w zakładce Zaawansowane wybierz Obsługa Unicode dla programów: Polski.


36) W momencie kiedy chce wybrać terminy cykliczne program zawiesza się a następnie wyświetlana jest informacja, że wystąpił krytyczny wyjątek co z tym zrobić?
Wygląda na to, że jest jakiś problem (konflikt) z systemem głosowym w Pana/Pani komputerze. Proszę przejść do Ustawień programu i wyłączyć komunikację głosową a następnie zobaczyć czy problem będzie nadal występował.


37) Przy starcie programu pojawia się taki komunikat: Nie mozna uruchomic programu. Opis bledu: Component 'RICHTX32.OCX' (może być także inna nazwa) or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid
Ten problem występuje zazwyczaj wtedy gdy użytkownik np. zainstalował program na Pendrive'ie z opcją instalacji na dysku przenośnym. Należy zalogować się jako administrator i uruchomić plik !RegDLL.bat, który powinien znajdować się na dysku USB w tym samym katalogu co program. Problem może wystąpić także po odinstalowaniu programu oKalendarz. W takim przypadku można przeszukać dysk lokalny Państwa komputera i przenieść plik "RICHTX32.OCX" do tego samego katalogu, w którym zainstalowany jest asystent czyli domyślnie C:\Program Files\mAsystent\. Jeżeli to nie pomoże to zaleca się ponowną instalację programu mAsystent w tym samym miejscu bez wcześniejszego deinstalowania mAsystenta 2007.

Proszę pamiętać, że instalację programu należy wykonywać na koncie z prawami administratora (dot. użytkowników Windows 2000/XP) lub włączając uprawnienia administratora (dot. użytkowników Windows Vista).

Patrz także pytanie 79.


38) Dwa razy zdarzyło się, że program ni z tego ni z owego wyłączył się bez żadnych komunikatów o błędach. Co mogło spowodować problem?
Proszę przejść do Ustawień programu i wyłączyć automatyczną synchronizację zegara z serwerem czasu atomowego. Zegar będzie można ręcznie ustawić przechodząc do Menu Plik -> Synchronizacja zegara.


39) Podczas uruchamiania program zatrzymuje się na około minutę i nic się nie dzieje. Wcześniej tak nie było. Co się stało?
Program czeka na połączenie z Internetem w trakcie uruchamiania systemu Windows ponieważ użytkownik zaznaczył w Ustawieniach mAsystenta pobieranie informacji z serwisów informacyjnych i/lub włączył synchronizację zegara z serwerem atomowym. Proszę wyłączyć obie funkcje wtedy program mAsystent nie będzie czekał aż system Windows będzie gotowy do nawiązania połączenia tylko od razu uruchomi się bez żadnych opóźnień.


40) po włączeniu komputera mAsystent nie uruchomił się jak zawsze tylko wyświetlił komunikat że Nie można znaleźć pliku C:\Program Files\mAsystent\masystent.prv.
Wygląda na to, że przed zamknięciem systemu korzystali Państwo z jakiegoś programu do usuwania zbędnych plików np.
Ashampoo WinOptimizer. Po zastosowaniu wspomnianego programu mogło dojść do skasowania pliku masystent.prv zawierającego prywatne dane użytkownika (takie jak terminy, kontakty, zadania itp.). Jeżeli nie zrobili Państwo kopii danych (Menu Plik -> Baza danych -> Zapisz wszystko do archiwum) to będzie trzeba zainstalować program mAsystent w tej samej lokalizacji, w której znajduje się obecna wersja programu bez uprzedniej deinstalacji mAsystenta. Następnym razem proszę zwrócić uwagę aby Ashampoo WinOptimizer (AWO) nie kasował pliku masystent.prv z katalogu C:\Program Files\mAsystent. O ile macie Państwo włączoną obsługą Kosza Windows to w nim powinien znajdować się plik masystent.prv, który można odzyskać naciskając na nim prawy klawisz myszki i wybierając Przywróć. Jeżeli AWO nie miał włączonej funkcji robienia kopii usuwanych plików to niestety nie da się odzyskać danych prywatnych wprowadzonych do mAsystenta bez korzystania ze specjalistycznych narzędzi do odzyskiwania danych.

Patrz także pytanie: 55 oraz 77 i 78.


41) Kartka z kalendarza jest "przycięta" i nie widać tego co pisze na dole. Można ją jakoś powiększyć?
Tak. Proszę wyłączyć pasek wiadomości ustawiając się na nim prawym klawiszem myszki lub przechodząc do Menu Widok -> Paski narzędzi.


42) Program zaczął strasznie wolno działać. Np dodaje nowy termin a tu trzeba czekać z 10 sekund zanim wyświetli okno. Co może być tego powodem?
Prawdopodobnie dysk na który przechowywane są wspólne dane (patrz w Ustawieniach programu -> lokalizacja wspólnej bazy) nie jest w danym momencie dostępny i mAsystent czeka ok. 10 sekund zanim zrezygnuje z odczytywania wspólnych danych.
Proszę sprawdzić czemu nie ma dostępu do pliku mafirma.biz (np. wyłączony komputer, który udostępniał katalog ze wspomnianym plikiem). Ewentualnie w ustawieniach programu -> karta Przypominania należy wyłączyć wszystkie przypomnienia dot. wspólnej bazy.


43) Korzystam z funkcji czasowego wyłączenia komputera i w moim laptopie pojawia się komunikat teraz możesz bezpiecznie wyłączyć komputer a komputer nie wyłącza się. W stacjonarnym wszystko działa prawidłowo. Czy w laptopie nie może być tak samo?
Oczywiście, że może. Standardowo program powinien wyłączać każdy komputer. Proszę zapoznać się z tematami omawianymi na poniższych stronach.
Opisano tam co jest przyczyną problemu oraz pokazano jak go rozwiązać.
http://support.microsoft.com/kb/810903/pl
http://forum.softmania.pl/archive/index.php/t-14154.html
http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=85435
Szukaj dalej rozwiązania w serwisie Google


44) W Menu Dodatki jest moduł do mass mailingu dlaczego pole z jego nazwą jest wyświetlane na szaro i nie można go uruchomić? Kiedy będzie dostępny
Program jest niedostępny z racji tego, że Szanowny Użytkownik nie zainstalował AnoMaila w swoim komputerze. Proszę przejść na stronę www.ANOMAIL.pl a następnie pobrać i zainstalować program. Standardowo w Menu Dodatki jest lista dodatkowych programów, które Użytkownik w razie potrzeby może sobie sam doinstalować.


45) Mam Windows Vista Business i system nie chce się zamykać gdy pracuje w nim asystent. Co robić?
W niektórych systemach z Windows Vista zanotowano nieprawidłową pracę  mAsystenta. Proszę przejść do Ustawień programu i wyłączyć system komunikacji głosowej. Od tej pory wszytko powinno działać tak jak powinno.


46) Rano miałem zaplanowanie spotkanie a teraz jest wieczór i asystent co 30 minut przypomina mi o tym spotkaniu. ja to wyłączyć?
Można np. w oknie przypomnienia wybrać aby dzisiaj nie przypominał więcej o tym terminie lub zaznaczyć aby przypominał tylko o zaplanowanej godzinie. W tym celu trzeba nacisnąć przycisk Na dziś (widoczny na górze ekranu) a potem wybrać Przypomnij o zaplanowanej godzinie. Od tej pory przypomnienie pojawi się o zaplanowanej godzinie czyli w Pana przypadku nie będzie się więcej pojawiało.


47) Czy można jedno z pól w kontaktach zmienić na własne? Chciałbym wprowadzić tam informacje o statusie klienta?
Tak można coś takiego zrobić. W tym celu proszę przejść do edycji dowolnego kontaktu biznesowego i w Karcie Inne kliknąć na etykiecie Pole użytkownika #1. To samo można zrobić z Pole użytkownika #2 itd. Dzięki temu macie Państwo 5 pól przeznaczonych na dowolne dane oraz opis użytkownika. Nazwa
którą wpiszecie Państwo w pierwszym polu będzie widoczna w tabelce z kontaktami, dzięki czamu będzie można np. szybko posortować listę kontaktów wg tego pola. Ewentualnie status klienta można zapisać w polu Przynależność do grupy (patrz karta Ogólne) np. wpisując Nowy klient.


48) Czy po naciśnięciu minimalizuj program nie powinien zostać ukryty i pojawić się przy zegarze Windows (tzw. Systray lub zasobnik systemowy)?
Można włączyć taką funkcję w Ustawieniach programu. W Ustawieniach programu w Karcie Ogólne proszę zaznaczyć aby program pracował w trybie ukrytym. Od tej pory po naciśnięciu [x] w dowolnym oknie programu mAsystent zostanie ukryty i będzie go można ponownie wyświetlić klikając dwa razy na ikonie programu widocznej przy zegarze Windows. Do trybu ukrytego można przejść także przez Menu Widok -> Ukryty tryb pracy.


49) Gdzie włącza informacje o biorytmie, która pojawia się przy starcie programu?
Należy przejść do ustawień programu (np. Menu Opcje -> Ustawienia programu) i w karcie Ogólne zaznaczyć "Przy starcie nie pokazuj biorytmu oraz okna powitalnego".


50) Chcę wpisać uniwersalny kod aktywacyjny dla firm i wybieram z Menu Pomoc -> Aktywuj program... wpisuje otrzymany kod i nic się nie dzieje po naciśnięciu przycisku aktywacji. Co robić?
Ta sytuacja ma miejsce gdy użytkownik nie korzysta na co dzień z programu Internet Explorer tylko z innego. Proszę zamknąć program mAsystent. Uruchomić program Internet Explorer i przejść na stronę np. www.google.pl. Następnie wpisać słowo test i nacisnąć przycisk Szukaj.
Internet Explorer powinien wyświetlić jakiś komunikat ostrzegawczy (mogą być różne). Należy go potwierdzić. Następnie zamykamy przeglądarkę internetową i uruchamiamy program mAsystent. Od tej pory już będzie można wpisać kod uniwersalny i po naciśnięciu Aktywacja program zostanie aktywowany.

W razie dalszych problemów proszę o kontakt z producentem.


51) Nie mogę wpisać uniwersalnego kodu aktywacyjnego dla firmy bo po wybraniu aktywuj mAsystenta pojawia się puste okno. Jak rozwiązać ten problem?
Sytuacja dotyczy użytkowników korzystających z systemów Windows 95/NT/98. Proszę zaktualizować program Internet Explorer do wersji 6.0 (nawet jeżeli z niego nie będziecie korzystać). Internet Explorer 6 zawiera poprawki do Windows oraz komponenty niezbędne do pracy mAsystenta.


52) Wypełniam ankietę i jak na naciskam przycisk Wyślij to się nic nie dzieje. To samo dotyczy kodu aktywacyjnego dla firm na komputerze w pracy.?
Sytuacja dotyczy użytkowników, którzy w swoim systemie korzystają z przeglądarki internetowej innej niż Internet Explorer. Proszę zamknąć mAsystenta. Uruchomić przeglądarkę Internet Explorer i przejść na stronię www.msn.com. Następnie wpisać dowolne słowo do wyszukania i nacisnąć Search. Następnie proszę zamknąć przeglądarkę i uruchomić ją ponownie przechodząc pod adres www.google.pl i wpisać dowolne słowo do szukania. Po naciśnięciu Szukaj powinien pojawić się jakiś komunikat typu "Czy korzystać z autouzupełniania". Należy wybrać Tak lub Nie w zależności od potrzeb. Zamknąć Internet Explorera i uruchomić mAsystenta. Od tego momentu już wszystko będzie ok.


53) Dostałem laptopa z Windows Vista. Czy mogę przenieść do niego dane z mAsystenta, który działa w moim starym komputerze z Windows XP?
Tak. Żaden problem. Zaloguj się jako administrator w Windows Vista i zainstaluj program mAsystent w profilu użytkownika czyli C:\Document And Settings\Uzytkownik\mAsystent. Następnie uruchom program i z Menu Plik wybierz Baza danych -> Odczytaj wszystko z archiwum. Oczywiście wcześniej w starym komputerze musisz wykonać operację odwrotną czyli Menu Plik -> Baza danych -> Zapisz wszystko do archiwum.

Uwaga. Ewentualnie w systemie Windows Vista można zainstalować program w Dokumentach użytkownika ale wcześniej proszę  zalogować się jako administrator.


54) Od kilku dni korzystam z rozgłośni radiowych wbudowanych w mAsystenta i w komputerze w domu wszystkie stacje mi grają bez problemu natomiast w pracy (komputer z Windows XP Prof) niestety większość stacji milczy. Co może być tego powodem?

Wygląda na to, że w komputerze w firmie brakuje Panu kodeka do odtwarzania strumieni MP3. W związku z powyższym należy doinstalować Fraunhofer MP3 Codec do odtwarzacza Windows Media Player ale najprościej można zalogować się w pracy jako administrator i kliknąć na stacji, która "milczy". Powinien pojawić się monit czy zainstalować brakujący komponent. Po jego instalacji wszystko powinno być ok.


55) Czy ograniczenie ilości kont poczty do dwóch jest tylko czasowe czy tez stale? Posiadam kilka skrzynek poczty i niestety wprowadzanie kolejnych powoduje anulowanie wcześniejszych.
mAsystent nie wprowadza żadnych ograniczeń co do ilości obsługiwanych skrzynek e-mail. Jakieś zewnętrzne oprogramowanie typu System Security blokuje możliwość dodawania nowych kont e-mail. Proszę tymczasowo zablokować oprogramowanie do monitorowania systemu lub program antywirusowy z którego aktualnie Pan korzysta. Następnie zamknąć i uruchomić ponownie mAsystenta i spróbować wprowadzić kolejne konta. Potem należy włączać kolejno systemy antywirusowe itp. aby zobaczyć który z nich blokuje funkcje poczty mAsystenta. Po ustaleniu sprawcy problemu należy w nim ustawić regułę wykluczeń tzn. ustawić aby nie kontrolował programu mAsystent. Od tej pory powinno wszystko być ok.

Patrz także pytanie 40.


56) Czy w programie mAsystent można zrobić kopię wszystkich danych?
Tak. Proszę przejść do Menu Plik -> Baza danych -> Utwórz kopię bezpieczeństwa lub w Ustawieniach programu -> Karta Bezpieczeństwo zaznaczyć aby mAsystent sam wykonywał okresowo kopię bazy z danymi prywatnymi i/lub danymi wspólnymi.


57) Pracujemy z mAsystentem na 4 stanowiskach w sieci LAN. Na serwerze mamy wspólną bazę danych i nagle po zawieszeniu się jednej kopii programu wszyscy pracownicy gdy klikają na zakładkę "W" w kontaktach biznesowych pokazuje się komunikat "Brak dostępu do bazy". Po kliknięciu na zakładce "A-Z" wszystkie kontakty są widoczne. Jak rozwiązać problem?
Uszkodziła się baza danych zawierająca wspólne kontakty i trzeba ją naprawić. Dlatego Proszę zakończyć pracę z mAsystentem na wszystkich stanowiskach oprócz jednego. Na tym jednym należy przejść do Menu Plik -> Baza danych i wybrać Kompaktuj bazę danych. Od tej pory znowu wszystko wróci do normy. W razie dalszych problemów można odzyskać kopię bazy przechodząc do Moje Dokumenty o ile oczywiście w ustawieniach programu (Karta Bezpieczeństwo) włączyli Państwo automatyczne przygotowywanie kopii bezpieczeństwa.


58) Ratunku! Jedna z osób w firmie skasowała przez przypadek w kontaktach biznesowych całą grupę (prawie 500 klientów). Jak to odzyskać????
Jeżeli w mAsystencie włączono robienie kopii bezpieczeństwa bazy biznesowej to w folderze Moje Dokumenty każdego pracownika powinien być plik z kopią bazy firmowej. Można go  wrzucić na serwer zastępując stary plik i po kłopocie. Jeżeli kopia nie była przygotowywana to jest duży problem. Aby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości to zawsze po wprowadzeniu ważnych zmian do bazy należy przejść do Menu Plik -> Baza danych i wybrać Utwórz kopię bezpieczeństwa.


59) Przez tydzień wasz program działał bez zarzutu na 4 stanowiskach (Windows XP) i wspólnej bazie w naszej sieci. Dziś zainstalowaliśmy go na następnym komputerze i nagle program uszkodził się i z żadnego komputera nie można dostać się do kontaktów biznesowych. Pisze "Brak dostępu do bazy". Co mamy teraz zrobić?!
Po pierwsze należy sprawdzić czy wszyscy użytkownicy mają prawo (takie samo) odczytu/zapisu/modyfikacji do katalogu/pliku (w sieci LAN), w którym to przechowywany jest plik ze wspólną bazą. Prawdopodobnie użytkownik z komp. 5 ma inne prawa niż pozostali i w przypadku gdy np. dokonał modyfikacji pliku z wspólną bazą danych to nadał jej swoje uprawnienia, których nie maja inni.

Podsumowując. Należy sprawdzić uprawnienia wszystkich do pliku, w którym jest wspólna baza na dysku sieciowym. Następnie na jednym komputerze wybrać Menu Plik -> Baza danych -> Kompaktuj bazę biznesową. Plik zostanie naprawiony (utworzony na nowo) i znowu będzie można korzystać z danych.

Patrz także pytanie 76 (bardzo ważne).


60) Bardzo podoba mi się radio, które jest w mAsystencie ale czy można do niego przenieść ulubione stacje z programu Winamp?
Oczywiście. Proszę uruchomić program Winamp i włączyć ulubione radio. Następnie przejść do Menu File -> View file info. W dalszej kolejności skopiować adres widoczny w oknie Stream Info Box. Potem uruchamiamy mAsystent Radio i z Menu Rozgłośnie wybieramy Dodaj nową.


61) Gdzie jest radio w programie mAsystent?
Przejdź do Menu Narzędzia i wybierz Radia internetowe. Jeżeli nie masz tego elementu w Menu to pobierz aktualizację do mAsystenta. Jeżeli pracujesz z mAsystentem w trybie ukrytym to dostęp do radia masz po kliknięciu prawym klawiszem myszki na ikonie mAsystenta (przy zegarze Windows) i wybraniu Serwisy internetowe -> Radio internetowe.


62) Nie można zaimportować danych do nowego komputera z Windows Vista. Wybieram Plik -> baza danych -> Odczytaj... i pojawia się błąd.
W 99% jest on spowodowany tym, że w komputerze do którego chcesz zaimportować dane nie masz prawa do tworzenia nowych plików w folderze C:\Program Files\mAsystent\. Za
leca się instalację mAsystenta w systemie Windos Vista w katalogu C:\Użytkownicy\TwójLogin\mAsystent. Od tego mementu nie będzie żadnych problemów z importem, kompaktowaniem baz itp.


63) Na co dzień korzystam z programu Outlook 2000 a mAsystent jak chce zobaczyć podgląd wiadomości to otwiera ją w Outlook Express. Jak zmusić mAsystenta aby otwierał listy w Outlooku?
Utwórz na Pulpicie Windows plik test.eml a następnie ustaw się na nim prawym klawiszem myszki i wybierz Właściwości. Następnie zaznacz, aby ten plik był otwierany w programie Outlook 2000 i po kłopocie!


64) Czy można jakoś synchronizować dane przez serwer internetowy gdyż moja firma ma kilka oddziałów i chcielibyśmy w nich równocześnie pracować z mAsystentem.
W wersji mAsystent 2007.170 jest taka możliwość. W tym celu należy skorzystać z funkcji Synchronizacja bazy przez e-mail. Funkcja ta jest dostępna m.in. w Sekcji Poczta -> Wymiana bazy firmowej. Ewentualnie można nacisnąć prawy klawisz myszki na kontakcie służbowym i wybrać Wymiana danych przez serwer.


65) Czy wysyłanie SMSów z programu jest płatne?
Nie! Wysyłka wiadomości SMS z programu mAsystent 2007 jest zupełnie darmowa!


66) W komputerze w pracy gdy chce podejrzeć pocztę z poziomu programu mAsystent cały czas pokazuje mi, że jest brak dostępu do modułu obsługi poczty. Co jest nie tak?
Może być kilka przyczyn. Na przykład podczas instalacji oprogramowanie antywirusowe/antyspamowe itp. mogło zablokować (usunąć) plik maMAIL.dll, który odpowiedzialny jest za wysyłkę poczty z mAsystenta. Proszę spróbować zainstalować mAsystenta ponownie bez odinstalowywania obecnej wersji. Dane, które Państwo wprowadziliście do programu będą nienaruszone! W trakcie ponownej instalacji proszę sprawdzić czy antywirus nie zablokował pliku maMAIL.dll.


67) po pokazaniu się programu jako paska z wiadomościami na górze ekranu nie wiadomo jak to rozwinąć do pełnego okna. Jedyna technika to zabicie procesu w systemie. Jak rozwiązać problem?
Proszę odczekać 5 sek. aż pasek pojawi się ponownie na górze ekranu. Następnie DOKŁADNIE najechać myszką (lewy górny róg) na ikonę czerwoną [x] Zamknij i po kłopocie.


68) Często pracuję poza siedzibą firmy. Czy mogę jakoś pobierać dane do mAsystenta przez Internet?
Tak. Do tego służy między innymi funkcja o nazwie Wymiana danych przez e-mail, która umożliwia wysłanie bazy danych na dowolne konto pocztowe a potem zaimportowanie jej do programu mAsystent. Jedyne wymaganie to założenie konta pocztowego przez które realizowane będzie synchronizacja danych.


69) Czy dane firmowe, o których pisze w punkcie 68 trafiają na serwer producenta programu mAsystent? Jeżeli tak to czy są bezpieczne?
Państwa dane w żadnym razie nie trafiają do mnie! Jeżeli założycie Państwo konto pocztowe do wymiany danych na swoim serwerze pocztowym to zaszyfrowane dane w postaci specjalnego listu będą przechowywane na koncie e-mail i będą tak bezpieczne jak Państwa korespondencja przychodząca na skrzynkę e-mail.


70) Dlaczego po wysłaniu bazy danych z mojego komputera w pracy na serwer u innych pracowników pojawia się komunikat, że bazy nie ma na serwerze i dopiero nieraz po godzinie mogą z takiej bazy korzystać?
To nie wina programu mAsystent tylko opóźnień z dostarczeniem poczty na Państwa konto pocztowe. Proszę skontaktować się z Państwa administratorem w celu ustalenia przyczyny opóźnień.


71) Czy można całą grupę z kontaktów biznesowych przekazać do Excela?
Tak można to wykonać ustawiając się na danej grupie i naciskając prawy klawisz myszki. Następnie wybieramy Eksportuj grupę do pliku CSV... a potem otwieramy utworzony plik w programie Excel.

Zobacz także pytanie 82.


72) Jak długo program będzie bezpłatny i czy po wprowadzeniu płatnej wersji będzie można odzyskać dane używane w wersji bezpłatnej bez wnoszenia jakiejkolwiek opłaty?
Program mAsystent 2007 jest i zawsze będzie bezpłatny. Nie ma i nie będzie miał żadnych ograniczeń zwłaszcza takich, które będą powodowały utratę danych użytkownika lub niemożność korzystania z nich!


73) Po włączeniu Czarodzieja program mAsystent zamyka się automatycznie a Windows Vista wyświetla okno błędu. Czy to normalne zachowanie programu w Windows Vista?
Oczywiście że NIE! Proszę upewnić się czy oprogramowanie antywirusowe lub firewall nie blokuje normalnej pracy plikowi masystent.exe. Należy zezwolić programowi mAsystent na normalną pracę np. dodając regułę (wyjątek) do swojego programu antywirusowego lub innego oprogramowania kontrolującego system.


74) Po kilku dniach użytkowania, wszystkie wprowadzone dane zniknęły :-(. Niestety jeszcze nie skorzystałem z opcji archiwizacji bazy danych (poczytałem o tym dopiero teraz). Co robić w tej sytuacji?
Po pierwsze nie należy wpadać w panikę gdyż dane same nie znikają. Po drugie najczęstszą przyczyną rzekomego znikania danych w systemach Windows XP/Vista jest to, że uruchamiacie Państwo program mAsystent np. na koncie użytkownika innego niż ten, który instalował lub ostatnio pracował z programem. Proszę upewnić się czy zalogowany użytkownik ma pełny dostęp (odczyt/zapis/modyfikacja) do plików i katalogu, w którym zainstalowano mAsystenta zwłaszcza do plików mAsystent.dat i mafirma.biz.

Patrz także pytanie 59. Ponadto w systemach Windows XP/Vista zaleca się instalację programu w lokalizacji, którą przedstawiono w sekcji DOWNLOAD.

Ponadto przejdź do Menu Pomoc -> Tematy pomocy i zainteresuj się tematem: Instalacja na wielu stanowiskach.


75) W kontaktach biznesowych w zakładce Inne stworzyłem sobie pole REGON. W związku z tym czy można wyszukiwać kontakty wg tego pola?
Tak oczywiście. Proszę zainteresować się funkcją filtrowania kontaktów wg pola użytkownika czyli REGON. Ewentualnie można sortować rekordy w tabeli naciskając myszką na nagłówku tabeli z polem użytkownika.


76) Znikają mi dane z mAsytenta a potem pojawiają się same w Windows Vista. Program mam zainstalowany w C:\Program Files\masystent i jestem administratorem tego komputera.
Po pierwsze w Windows Vista zaleca się instalację programu w C:\Użytkownicy\TwojeImię\mAsystent. Natomiast jeżeli jakiś użytkownik chce nadal korzystać z programu zainstalowanego w C:\Program Files\mAsystent to musi liczyć się z tym, że jeżeli w systemie Windows Vista włączona jest Kontrola Uprawnień Użytkownika (UAC) to Windows nie pozwoli na zapis danych w tym katalogu (zapisze wszystko w c:\users\username\appdata\local\virtualstore). W gruncie rzeczy chodzi o to, że jeżeli włączy się Kontrolę Uprawnień Użytkownika to Windows Vista tworzy tzw. wirtualny dostęp do katalogu Program Files... i wszystko działa poprawnie w mAsystencie dopóki nie wyłączy się Kontroli Uprawnień Użytkownika, bo wtedy Windows Vista przywraca prawdziwą zawartość katalogu mAsystent i to co zostało wprowadzone do mAsystenta poprzednio nie jest widoczne. Co można zrobić aby znowu mieć dostęp do danych z Asystenta? Włączyć funkcję UAC (Jak włączyć/wyłączyć UAC?).

Podsumowując. W zależności od włączonej (lub wyłączonej) Kontroli Uprawnień Użytkownika system Windows Vista daje dostęp do różnej zawartości katalogu C:\Program Files\mAsystent i stąd problemy. Dlatego należy zdecydować się czy korzystacie Państwo z UAC czy też nie. Korzystając naprzemiennie z UAC pracujecie tak jakby na dwóch kopiach programu mAsystent bez znaczenia czy macie uprawnienia administratora czy też nie. Taka jest specyfika Windows Vista.


77) Pracuję z Windows Vista ale chcę dokonać formatu dysku i przenieść wszystkie dane z mAsystenta do nowego systemu. Jak to zrobić aby nie stracić danych?
Przede wszystkim należy przejść do Menu Plik -> Baza danych -> Zapisz wszystko do archiwum. Następnie wskazać np. dysk Pendrive aby zapisać wszystkie prywatne dane wprowadzone do mAsystenta. Ponadto jeżeli korzystacie Państwo z danych biznesowych typu Kontakty biznesowe, Zadania służbowe itp. to są one przechowywane w pliku mafirma.biz, który domyślnie znajduje się w C:\Program Files\mAsystent\. Ten plik także należy skopiować na dysk np. Pendrive ale jeżeli używacie Państwo Kontroli Uprawnień Użytkownika (UAC) w systemie Windows Vista (domyślnie włączona funkcja) to pliku masystent.biz NIE NALEŻY KOPIOWAĆ Z C:\Program Files\mAsystent\ tylko z c:\users\PanstwaLogin\appdata\local\virtualstore gdyż tam właśnie Windows Vista przechowuje pliki, które zapisywane są przez programy. Zobacz Jak włączyć/wyłączyć UAC?

Na przyszłość należy instalować mAsystenta w c:\users\TwojLogin\mAsystent lub umieszczać bazę mafirma.biz w innej lokalizacji niż C:\Program Files\mAsystent.

Patrz także pytanie 83


78) Czy jest jakiś prostszy sposób zarchiwizowania wszystkich danych z programu mAsystent aby nie trzeba było wykonywać tych wszystkich czynności przedstawionych w punkcie 77.
Tak jest taka możliwość. Proszę przejść do Menu Plik -> Baza danych -> Archiwizuj wszystko. mAsystent utworzy zaszyfrowaną kopię wszystkich danych w katalogu Moje Dokumenty.

Ponadto zaleca się włączenie w ustawieniach mAsystenta  (Zakładka Bezpieczeństwo) aby program automatycznie wykonywał kopię danych i w razie jakichkolwiek problemów będzie można odzyskać wszystkie informacje wprowadzone do programu gdyż znajdą się w katalogu Moje dokumenty (lub Dokumenty w Windows Vista).

Patrz także pyt. 80 oraz zobacz jak włączyć lub wyłączyć ochronę konta użytkownika (UAC) w systemie Windows Vista?


79) Zainstalowałem program w Windows XP. Mam uprawnienia administratora a i tak nie chce się uruchomić informując, że brakuje jakiegoś pliku. To nie powinno być tak, żeby taka rzecz jak po prostu instalacja programu odbywała się z problemami.
Oczywiście zgadzam się z tym ale powodzenie instalacji zależy od wielu czynników. Najczęstszą przyczyną problemu w Pana przypadku jest korzystanie z programów, które blokują możliwość prawidłowej instalacji mAsystenta np. Spyware Terminator lub Windows Defender. Aby rozwiązać problem na czas instalacji proszę zablokować powyższe programy lub zezwolić instalatorowi mAsystenta aby umieścił niezbędne komponenty w Pana systemie!

Zobacz także jak włączyć lub wyłączyć ochronę konta użytkownika (UAC) w systemie Windows Vista?


80) Reinstalowałem cały system Windows XP ale zrobiłem wcześniej kopię danych i w Moich Dokumentach utworzyły się dwa pliki mafirma.kopia.biz oraz masystem.kopia.prv. Wgrałem masystenta tym razem na Pendrive i zaimportowałem baze masystent.kopia.prv ale niem wiem jak wgrać mafirma.kopia.biz.
Proszę umieścić plik mafirma.kopia.biz na pendrive'ie. Można nadać mu dowolną nazwę kontakty.biz (lub zostawić taka jaka jest) i w Ustawieniach mAsystenta wskazać gdzie jest baza biznesowa np. F:\kontakty.biz (gdzie F:\ oznacza pendrive'a)


81) Zainstalowalem mAsystenta na pendrive'ie i po podłączeniu dysku do komputera z Windows Vista system informuje że nie ma pliku mamail.dll i nie mogę korzystać z modułu pocztowego w mAsystencie. Jak podłączę pena do Windows XP to wszystko jest ok. Jak rozwiązać problem?
Proszę zablokować lub wyłączyć tymczasowo ochronę konta użytkownika (UAC) w systemie Windows Vista (patrz Panel sterowania -> Konta użytkowników). Następnie uruchomić plik !RegDll.bat, który powinien znajdować się na pendrive'ie. Po tej czynności można włączyć ponownie ochronę i wszystko będzie działało jak powinno!

Zobacz jak włączyć lub wyłączyć ochronę konta (UAC)?


82) Czy można wszystkie kontakty z Excela skopiować do mAsystenta?
Tak oczywiście. Proszę arkusz z kontaktami w programie Excel zapisac w formacie CSV a następinie przejść do mAsystenta i wybrać sekcję Kontakty służbowe (biznesowe). W dalszej kolejności należy nacisnąć prawy klawisz myszki i wybrać Import kontaktów -> Książka w formacie CSV. Następnie należy postępować zgodnie z tym co wyświetli kreator importu.

Zobacz także pytanie 71.


83) Baza z kontaktami biznesowymi skopiowana do innego komputera jest pusta. Co zrobic, abym mógł używać danych firmowych na innym komputerze?
W systemach Windows 9x/XP wystarczy skopiować plik mafirma.biz na inny komputer i w ustawieniach mAsystenta wskazać gdzie ten plik został skopiowany. Natomiast w przypadku Windows Vista gdy użytkownik ma włączoną funkcję Ochrony Konta Użytkownika (UAC) aktualny plik z danymi nie jest przechowywany w katalogu C:\Program Files\mAsystent tylko znajduje się w C:\Users\TwojLogin\AppData\Local|VirtualStore\Program Files\mAsystent i z tej lokalizacji należy go skopiować na inny komputer.


84) Dlaczego w radiu internetowym z mAsystenta przestał grać mi RFM? Inne stacje grają bez problemów a po wybraniu RMF FM pojawia się komunikat gotowy I jest cisza?
Proszę pamiętać, że ilość osób słuchających określone radio w danym czasie jest ograniczona np. tylko 500 osób może słuchać daną rozgłośnie równocześnie. W związku z tym proszę spróbować wybrać to radio ponownie o innej potrze.


85) W pracy dodałem do ulubionych stacji radiowych kilka fajnych rozgłośni czy można je jakoś skopiować aby móc ich słuchać w domu?
Tak
. Służy do tego funkcja Menu Plik -> Udostępnianie -> Eksport stacji. Na drugim komp. należy wybrać analogicznie Import stacji.


86) Dlaczego od wczoraj nie gra moja ulubiona stacja radiowa w programie mAsystent radio?
Jeżeli inne rozgłośnie są odtwarzane bez problemu to prawdopodobnie Państwa stacja przestała nadawać lub zmieniła adres
. Proszę z Menu Rozgłośnie wybrać Pokaż katalog stacji i odszukać nowy adres ulubionego radia, z którym są obecnie problemy.


87) Pobrałem najnowszą wersję radia internetowego i mój program antywirusowy informuję, że maRADIO2007.exe zawiera jakiegoś podejrzanego wirusa. Czy to prawda?
Oczywiście, że NIE! Żaden z moich programów nie zawiera wirusów! Jest to fałszywy alarm związany z tym, że Radio internetowe łączy się z Internetem i pobiera dane o rozgłośniach radiowych. Dlatego niektóre programy antywirusowe mogą sygnalizować "Podejrzany plik". Spokojnie można zignorować ten komunikat. Raz jeszcze podkreślam, że mój program nie zawiera żadnego szkodliwego oprogramowania. Ponadto został podpisany cyfrowo aby móc zweryfikować czy ktoś nie wprowadził do niego jakiś modyfikacji. Zalecam sprawdzenie pliku maRADIO2007.exe wiodącymi programami antywirusowymi takimi jak NOD32, Dr.WEB, Kaspersky, McAfee itp., które nic nie wykrywają.

Patrz także: Sprawdź plik maRADIO2007.exe skanerem online: NOD, Kaspersky, McAfee, DrWeb, Panda itp.


Zagadnienia pokrewne:

Strona główna | Broszura informacyjna | Multimedialne szkolenie | Zrzuty ekranu | Zarządzanie czasem | Uwagi i komentarze | Inne produkty  

(c) 2008 P. Rusiecki - www.mAsystent.pl